Obecnie coraz bardziej istotne dla reklamodawców jest wyjście poza break i pokazanie w treści wideo. Niektóre badania wykazały, że podczas oglądania filmów internetowych 90% widzów pomija lub ignoruje reklamy. W rezultacie reklamodawcy coraz częściej polegają na lokowaniu produktu, aby skutecznie dotrzeć do klientów.
Amazon zaprezentował swoje nowe narzędzie VPP (Virtual Product Placement), które jest postprodukcyjną techniką wstawiania marki do sceny. Umożliwia to platformie dodawanie nowych reklam w przyszłości i ciągłe odnawianie treści. Amazon zaprezentował przykład wklejenia plakatu M&M’s w scenie z „Making the Cut” na Prime Video.
Chociaż Amazon nie wymienił konkretnych marek, które testują wersję beta VPP, poinformował, że jedna marka towarów konsumpcyjnych odnotowała wysokie wyniki, które można przypisać kampanii VPP.
Marka towarów konsumpcyjnych odnotowała:
Na rynku polskich nadawców również są przykłady tego typu rozwiązania. Lokowanie produktu nie jest niczym nowym i od dawna jest świętym Graalem branży reklamowej. Wielu reklamodawców uważa, że lokowanie produktu w telewizji działa. Globalne wydatki na tego rodzaju działanie prognozowano na poziomie około 23,3 mld dolarów w 2021 roku (dane: PQ Media). Oznacza to wzrost o 13,8% w porównaniu z 2020 rokiem, co jest znacznie wyższą stopą wzrostu niż ogólne wydatki marketingowe (5,9%). Marki wykorzystujące lokowanie produktu w filmach i programach telewizyjnych podbijają rynki docelowe i subtelnie promują swoje produkty w ulubionych filmach i programach konsumentów.
Wirtualne lokowanie produktu pozwala markom nadal korzystać z możliwości integracji i nowych źródeł dochodu, które zostały utracone z powodu trudnych ograniczeń czasowych i ograniczeń budżetowych.
Źródło:
eMarketer „Amazon, NBCUniversal take product placement to another level via ad formats unveiled at NewFronts” Maj 2022 r., USA.
Data publikacji: 30.06.2022 r.