wpisz szukaną frazę
Szukaj

Trzy powody, które dały telewizji dodatkowy miliard funtów

#ChallengingTime

Inwestycje w reklamę telewizyjną w Wielkiej Brytanii wzrosły o ponad 1 mld funtów w 2021 roku do łącznego poziomu wydatków w wysokości 5,46 mld funtów, co stanowi wzrost o 24% w porównaniu z 2020 rokiem (i 11% więcej niż przed pandemią w 2019 roku). Stanowi to najwyższy poziom inwestycji w reklamę telewizyjną. Dotychczasowy rekord wyniósł 5,28 mld funtów w 2016 roku.

Według danych Nielsen Ad Intel wszystkie główne kategorie reklam zwiększyły swoje inwestycje w telewizję w 2021 roku, ale największy wzrost pochodzi z „online born business” – firm, które prowadzą swoją działalność online. Trend ten był napędzany przez pandemiczny boom na e-commerce, połączony ze zdolnością telewizji do natychmiastowego generowania wzrostu ruchu w sieci i długoterminowej świadomości marki. W 2021 roku w telewizji pojawiło się 1286 nowych reklamodawców, o 50% więcej niż przed pandemią. Nielsen, który mierzy wydatki na reklamę telewizyjną, poinformował, że firmy e-commerce zainwestowały 1,12 mld funtów w reklamę telewizyjną w 2021 roku, co stanowiło 20% wszystkich wydatków na linearną formę reklamy. W porównaniu do 2020 roku odnotowano wzrost o 42%, czyli 335 mln funtów więcej.

Wzrost e-commerce to prawdopodobnie największa zmiana w zachowaniu biznesowym spowodowana pandemią. Badanie Thinkbox i Magic Numbers „The TV playbook for online businesses”, oparte na badaniach brytyjskich reklamodawców, zanalizowało efekty działań 10 firm, które zdecydowały się na inwestycje w reklamę telewizyjną. Wyniki analiz badanych marek pokazują zalety, jakie tv daje branży e-commerce:

1. Natychmiastowy efekt w postaci wzrostu odwiedzin stron – dla badanych firm, telewizja wygenerowała 42% wszystkich wejść na stronę www, łącznie ponad 50 mln odwiedzin.

2. Koszt jednej wizyty porównywalny z kosztami reklamy w wyszukiwarce – w przypadku 10 analizowanych marek telewizja odnotowała 50 mln wizyt przy średnim koszcie 2,11 za wizytę. Aż 6 z 10 modelowanych marek osiągnęło koszt między 1,90 funta do 2,50 funta za wizytę.

 

3. Najtrwalszy wpływ na zapamiętywanie marki – reklama telewizyjna jest również skuteczna w budowaniu marki. 50% sprzedaży miało miejsce w ciągu pierwszych 14 tygodni po rozpoczęciu kampanii tv, a pozostałe 50% w ciągu dwóch lat po emisji.

Reklama telewizyjna jest pozytywnie odbierana przez konsumentów i zapewnia zaufanie, jakość i wiarygodność. Tv oferuje dotarcie do największej skali odbiorców w najtańszy sposób, w jaki inne kanały offline nie są w stanie dotrzeć. Dzieje się tak, ponieważ telewizja ma większy zasięg – 68% dorosłych ogląda w niej codziennie reklamy na żywo.

 

Źródło:

Thinkbox / Magic Numbers, „The TV playbook for online businesses”, UK, listopad, 2021 r.

Thinkbox, „£1 billion more invested in TV advertising in 2021” marzec 2022 r.

 

Data publikacji: 29.04.2022 r.

Share

Podobne artykuły