Z najnowszych analiz opublikowanych w raporcie: „Payback Australia Automotive Report 2017” wynika, że reklamy telewizyjne generują największy zwrot z inwestycji dla marek motoryzacyjnych.
Badanie firmy Ebiquity przeprowadzono na próbie wynoszącej 20% całego rynku motoryzacyjnego w Australii. Łączny roczny budżet mediowy badanych marek wyniósł ok. 150 milionów dolarów. W raporcie uwzględniono różne czynniki takie jak: promocja, PR, wprowadzanie modelu na rynek i inne zmienne, które mogą wpływać na sprzedaż.
Zysk z każdego zainwestowanego 1 dolara w telewizję wyniósł aż 8,90 dolara. To zdecydowanie więcej niż w pozostałych mediach.
Co ciekawe, sprawdzono wariant z realokacją 200 tys. dolarów. Przeniesienie tego budżetu z kampanii internetowej do telewizji, doprowadziło do wzrostu obrotów o 1,08 mln USD, podczas gdy ta sama inwestycja przeznaczona wyłącznie na reklamę internetową mogła wygenerować obrót w wysokości 350 tys. USD.
Źródło: Ebiquity, Payback Australia Automotive Report 2017.
Data publikacji: 12.06.2017 r.