Przedstawiamy siódmą część tegorocznej edycji cyklu #opiniejuroraeffie odpowiadającą na pytanie, która ze zmian w zachowaniach konsumentów będzie, wg jurorów Effie Awards, stanowiła największe wyzwanie dla marketerów w najbliższym czasie.
Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards, opatrzone komentarzem przewodniczącej jednej z grup jurorskich Ingi Songin, Regionalnego Dyrektora Marketingu Polska&EE, Reckitt Benckiser Health.
Blisko połowa ankietowanych jurorów Effie Awards (48%) wskazała, że zmiana hierarchii wartości i potrzeb konsumentów będzie stanowiła największe wyzwanie dla marketerów w najbliższym czasie. Na drugim miejscu w zestawieniu istotnych zachowań konsumentów znalazła się zmiana ścieżki zakupowej (24% wskazań jurorów).
„Zmiana potrzeb i hierarchii wartości” zawiera w sobie tematykę szeroką. Moim zdaniem sytuacja, w której się znaleźliśmy, jest dla na marketerów wyzwaniem w dobrym tego słowa znaczeniu. Jest szansą i nadzieją na lepszy marketing, bardziej skierowany na człowieka. Na marketing, który wreszcie adresuje potrzeby zmieniającego się świata. Myślę, że pandemia wyostrzyła tylko trendy i zjawiska, które były obok nas, ale przywiązani do tego, co umiemy i lubimy, nie chcieliśmy ich zobaczyć. To szansa dla marketerów i marek, które chcą nieść jakąś społeczną wartość, rozumiejąc ludzi i kontekst, w jakim się znaleźli. To szansa na przeorganizowanie strategii mediowych tak, by być tam, gdzie są ludzie, z przekazem, który jest do nich dopasowany. To szansa na zrozumienie, że niektóre kanały sprzedaży się wyczerpują, a inne rosną w siłę. I są to zmiany nieodwracalne. My wszyscy dostaliśmy czas i przestrzeń na refleksję, nad tym, co naprawdę w życiu jest ważne. I to decyzja każdego z Was, jak poprowadzicie wasze marki, aby mogły odegrać dobrą rolę w tym „nowym świecie”. Nie myślcie tylko o tym, jak odbudować stracony biznes, pomyślcie, jak pomóc ludziom rozwiązać ich problemy. Wszyscy więcej na tym skorzystamy.