wpisz szukaną frazę
Szukaj

Zasięg zasięgowi nierówny

Raport Ebiquity „Mind the gap” z UK zwraca uwagę na konieczność weryfikacji danych zasięgowych, biorąc pod uwagę, jak długo odbiorcy poświęcają uwagę reklamie w danym medium.

Korzystając z danych Audience Project, BARB i Ebiquity, można zobaczyć, w jaki sposób zasięg działa na różnych platformach. Telewizja, YouTube i Facebook mogą potencjalnie znaleźć podobny zasięg wśród odbiorców poniżej 45 roku życia. Telewizja jest jednak najbardziej zasięgowym medium wśród osób powyżej 45 roku życia.

Telewizja jest bezkonkurencyjna w dotarciu do osób powyżej 45 roku życia

Skoncentrowanie się na treściach online może jednak nie wystarczyć w dotarciu do młodszych odbiorców, ponieważ zarówno Facebook, jak i YouTube zapewniają mniejszy przyrostowy zasięg, gdy popatrzymy na wskaźnik ukończenia oglądania reklam oraz długość uwagi skupionej na reklamie.

__Zasięg medium uwzględniający stopień ukończenia oglądania reklam wideo

Połączenie tv linearnej i internetu pozwala na zwiększenie skali dotarcia do odbiorców. Oprócz generowania wysokiego zasięgu, tv jest bardzo dynamiczna, charakteryzuje się dużą atrakcyjnością przekazu dzięki obrazom i dźwiękom. Dla wielu ludzi stanowi źródło wiedzy o świecie, kreuje ich postrzeganie świata, tworzy opinie, jest przyczyną emocjonalnego zaangażowania odbiorcy, a jej wysoka wiarygodność i prestiż, mają silny wpływ na decyzje konsumentów. Z kolei dzięki obecności w internecie możemy precyzyjnie poszerzyć zasięg kampanii o młodszych odbiorców, osiągnąć zaangażowanie użytkowników oraz wyzwolić natychmiastową reakcję odbiorców na przekaz reklamowy.

Uwaga poświęcona na obejrzenie reklamy

 

Źródło:

Ebiquity, „Beyond Tipping Point – Mind the gap”, UK, 2019 r.

 

Data publikacji: 06.03.2020 r.

Share

Podobne artykuły