wpisz szukaną frazę
Szukaj

Złote case study „Kawonament – innowacyjny model sprzedaży” #opiniejuroraeffie 2023

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem strategicznym konkursu i gali, przygotowało zestawienie kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards Poland 2023.

KATEGORIA:

Marketing & Business Solutions

TYTUŁ KAMPANII:

„Kawonament – innowacyjny model sprzedaży”

PRODUKT:

Kawonament

LIDER:

Żabka

WSPÓŁZGŁASZAJĄCY:

Spark Foundry, Ogilvy, Cukier

OPIS KAMPANII:

W Żabce kawa z kawomatu sprawdzała się jako narzędzie budowania trafficu i szerokości koszyka zakupowego*. Jednak promocje dawały efekt krótkoterminowy. Szeroko rozumiany rynek także był wyeksploatowany punktowymi promocjami na kawę. Trudno było budować trwałą przewagę. Wyzwaniem było opracowanie innowacji sprzedażowej, która zbuduje długoterminowy efekt oraz umocni Żabkę na pozycji lidera kawy na mieście (w punktach niewyspecjalizowanych). Efektem było wprowadzenie subskrypcji jako modelu sprzedaży kawy na wynos. Ten innowacyjny, pierwszy w retailu w Polsce mechanizm nazwaliśmy „Kawonamentem”.

WYNIKI KAMPANII:

Klienci „Kawonamentu” odwiedzają sklep 2 razu częściej i generują o 20% większą sprzedaż!

UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS W KATEGORII MARKETING & BUSINESS SOLUTIONS:

Po raz kolejny widzimy, że najlepsze pomysły biznesowe to są te… NAJPROSTSZE.

Po pierwsze i najważniejsze – bazują na tym, co kochają KONSUMENCI – w tym wypadku na czymś, o czym marzą, bez czego żyć nie mogą, na co codziennie czekają, bo chwilę z tym czymś są po prostu … bezcenne.

Po drugie – wykorzystują NAJPROSTSZE mechanizmy, które konsumenci znają, lubią i z których powszechnie korzystają.

Po trzecie – ułatwiają obrady jury – nikt się nie dziwi, że taki pomysł przyniósł bardzo wymierne korzyści biznesowe. A urzeczeni prostotą tego pomysłu, zastanawialiśmy się tylko dlaczego nikt inny na to wcześniej nie wpadł…

 

Zobacz fragment Gali Effie Awards

 

Data publikacji: 15.11.2023 r.

 

 

Share

Podobne artykuły