wpisz szukaną frazę
Szukaj

Złote case study Pantene „Trzeba mieć siłę, żeby być innym” #opiniejuroraeffie 2023

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem strategicznym konkursu i gali, przygotowało zestawienie kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards Poland 2023.

KATEGORIA:

Beauty & Care

TYTUŁ KAMPANII:

„Trzeba mieć siłę, żeby być innym”

PRODUKT:

Pantene

LIDERZY:

GREY, EssenceMediacom

WSPÓŁZGŁASZAJĄCY:

Partner of Promotion, GroupM

KLIENT:

Procter & Gamble

OPIS KAMPANII:

Kampania „Trzeba mieć siłę, żeby być innym” z Michałem Szpakiem stanowiła przełomowy krok w historii marki Pantene. By zahamować spadki udziałów i móc korzystać w pełni z tendencji wzrostowej w kategorii, marka postanowiła się odmłodzić. Zrobiła to przyjmując liderską strategię, opartą na megatrendzie autentyczności – kluczowym dla młodej grupy, a niewykorzystanym do tej pory w kategorii. Rozpoczęła masową dyskusję o standardach urody i związanych z nimi problemach społecznych. Uniknęła tym samym „wyścigu na naturalność”, który próbowali narzucić nowi gracze w kategorii, ostatnio w największym stopniu odpowiedzialni za jej wzrost.

WYNIKI KAMPANII:

Wzrost penetracji w grupie kobiet 16-39 do poziomu zbliżonego do średniej dla kategorii w 2021 roku.

UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS W KATEGORII BEAUTY & CARE:

Jak w kategorii kipiącej od nowości i wrażliwej na trendy wybronić i wzmocnić markę kojarzoną z czasami mam i babć młodych kobiet? Można to zrobić w naprawdę wybitny sposób. I to na przekór szarości i kołtuństwu obecnych czasów.

Przepis na zwycięską kampanię to doskonale zidentyfikowany insight i wynikająca z niego skuteczna, a przede wszystkim odważna realizacja. Nowoczesny dobór narzędzi komunikacji połączono z kreacją opartą na szacunku dla różnorodności.

W efekcie młode kobiety poczuły, że akceptacja tego, kim są może być źródłem prawdziwej siły psychicznej. Nawet, jeśli powodem do rozmowy o niej stają się – włosy.

 

Zobacz fragment Gali Effie Awards

 

 

Data publikacji: 20.11.2023 r.

Share

Podobne artykuły