Dotarcie do konkretnych gospodarstw domowych i możliwość pomiaru oddziaływania reklamy od pierwszej styczności aż do decyzji o zakupie to niektóre z powodów, dla których Addressable TV zyskuje coraz większą popularność wśród reklamodawców. Zwłaszcza, że oferuje to wszystko w ramach telewizyjnego ekranu.
Analiza przeprowadzona przez firmę specjalizującą się w Addressable TV, AT&T AdWorks i agencję badawczą Advertiser Perceptions w marcu 2017 objęła 150 reklamodawców korzystających obecnie z tego rozwiązania.
Mimo że reklama z wykorzystaniem Addressable TV to stosunkowo nowe rozwiązanie, już teraz większość korzystających z niego reklamodawców uważa je za wartościowe. Badani wskazują z kolei brak świadomości o możliwościach tego narzędzia jako powód, dla którego Addressable TV nie jest jeszcze powszechnie używane w kampaniach marketingowych.
Addressable TV pozwala reklamodawcom na skierowanie komunikacji do dokładnie sprecyzowanego segmentu odbiorców, niezależnie od rodzaju i czasu emisji konsumowanych treści telewizyjnych. To właśnie precyzja dotarcia, trafność reklam i wyższe ROI to cechy, które marketingowcy najbardziej cenią w Addressable TV.
Źródła:
Advertiser Perceptions, „Ahead of the Curve: Addressable TV Insights”, marzec 2017
Data publikacji: 29.06.2018 r.