Addressable TV jako narzędzie wykorzystywane przez media plannerów i specjalistów od marketingu wciąż jest nowością. Dlatego właśnie otacza je wiele stereotypów niezgodnych z prawdą.
Raport AT&T AdWorks i agencji badawczej Advertiser Perceptions opublikowany w marcu 2017 roku mierzy się z uprzedzeniami dotyczącymi Addressable TV. Badanie obejmuje opinie 150 reklamodawców korzystających obecnie z tego narzędzia.
Raport z rynku amerykańskiego analizuje 4 błędne wyobrażenia na temat Addressable TV:
Około połowa badanych przyznaje, że cena ma duży wpływ na decyzję o korzystaniu z narzędzia. Jednak możliwości, jakie oferuje Addressable TV (między innymi bardzo dokładne targetowanie widzów, czyli niższa stratność przy zakupie reklam), czynią go narzędziem premium. Jego efektywność sprawia, że wypada taniej niż kilka innych rozwiązań łącznie. Ponadto, 81% badanych zgadza się ze stwierdzeniem, że w ciągu najbliższych lat budżety przeznaczone na Addressable TV wzrosną, stając się ważną częścią rynku reklamowego.
Okazuje się, że aktualnie 61% badanych uważa już Addressable TV za istotny element przy zakupie mediów. Wielu z nich korzysta z tego rozwiązania nie tylko do bezpośredniej sprzedaży, ale również w procesie budowania tożsamości i świadomości marki czy jej zapamiętywalności. Co więcej 25% reklamodawców używa Addressable TV na każdym z tych etapów.
W przypadku marek niszowych Addressable TV sprawdza się dzięki dokładniejszemu dotarciu do konkretnego segmentu widowni. Podnosi tym samym efektywność kampanii.
Pomimo obaw o niskie rozprzestrzenienie narzędzia wśród agencji reklamowych i marketingowców, to jednak cena i zasięg są najczęściej wymienianymi powodami, dla których badani nie inwestują w Addressable TV. 1/3 z nich przyznaje również, że w branży panuje duże niezrozumienie działania narzędzia i korzyści, jakie może przynosić.
Jak w takim razie sprawić, aby Addressable TV cieszyło się w branży popularnością? Na pewno potrzebne jest zwiększenie świadomości na temat sposobów wykorzystania Addressable, jakie wartości wyróżniają to narzędzie i jak mierzyć osiągane z nim wyniki.
Źródło:
Raport „Ahead of the Curve: Addressable TV Insights”, Advertiser Perceptions, 2017
Data publikacji: 06.07.2018 r.