Przez ostatnie piętnaście lat, sprzedaż produktów Tommy’ego Hilfigera w Indiach rośnie jak na drożdżach. Rok po roku osiągając wzrost o 50%, nawet w czasie ogólnoświatowego kryzysu.
W 2014, zyski wzrosły o 66%. Prezes Murjani Group, firmy która reprezentuje markę Tommy Hilfiger na terenie Indii, przypisuje ten sukces filmowi „Kuch Kuch Hota Hai”. Główny bohater i mega-gwiazda filmów Bollywood – Shah Rukh Khan ubrany jest wyłącznie w odzież z logo Hilfigera. Produkty tej marki stały się najbardziej pożądanymi w Indiach.
Badania, sprawdzające skuteczność branded contentu w produkcjach telewizyjnych i filmach, przeprowadzone na grupie hinduskich studentów w wieku od 18-24 lat, wskazują, że pokolenie millenialsów zwraca ogromną uwagę na to jakie marki wybierają ich znajomi i lokalni celebryci.
Z czego wynika ten sukces?
Hinduskie wyniki badań, zostały potwierdzone przez niezależne badanie, przeprowadzone przez Journal of Management and Marketing Research. Co ciekawe, wynika z niego, że 60% widzów zauważy produkt lokowany jeśli miało wcześniej okazję widzieć inną reklamę tego produktu.
Wnioski te potwierdza również agencja badawcza Nielsen. W swoich badaniach podała, że lokowanie produktu zwiększa świadomość marki o 20%, a jeśli produkt lokowany będzie występować w angażującym serialu czy filmie to można liczyć się aż z 43% wzrostem tego wskaźnika.
W pełni rozumiejąc te trendy, hinduskie firmy reklamowe często używają „marketingu 360 stopni”, który polega na reklamowaniu danej marki w filmie, włączając ją do promocji przedpremierowej i emitując reklamy niezwiązane z filmem.
Źródła: https://priceonomics.com/the-economics-of-product-placements/
http://blogs.ft.com/beyond-brics/2010/09/29/bollywood-in-film-branding/?mhq5j=e3
https://blogs-wsj-com.ezproxy.princeton.edu/indiarealtime/2010/10/27/tommy-hilfigers-bollywood-roots/
http://www.aabri.com/manuscripts/10712.pdf
https://www.worldwidejournals.com/indian-journal-of-applied-research-(IJAR)/file.php?val=January_2016_1453271560__208.pdf
https://fashionunited.in/news/business/tommy-hilfiger-india-profits-jump-66-per-cent-last-fiscal/2014112410919
Data publikacji: 07.07.2017 r.