wpisz szukaną frazę
Szukaj

Branded content kluczem do sukcesu na hinduskim rynku

Przez ostatnie piętnaście lat, sprzedaż produktów Tommy’ego Hilfigera w Indiach rośnie jak na drożdżach. Rok po roku osiągając wzrost o 50%, nawet w czasie ogólnoświatowego kryzysu.

W 2014, zyski wzrosły o 66%. Prezes Murjani Group, firmy która reprezentuje markę Tommy Hilfiger na terenie Indii, przypisuje  ten sukces filmowi „Kuch Kuch Hota Hai”.  Główny bohater i mega-gwiazda filmów Bollywood –  Shah Rukh Khan  ubrany jest  wyłącznie w odzież z logo Hilfigera. Produkty tej marki stały się najbardziej pożądanymi w Indiach.

 

Badania, sprawdzające skuteczność branded contentu w produkcjach telewizyjnych i filmach, przeprowadzone na grupie hinduskich studentów w wieku od 18-24 lat, wskazują, że pokolenie millenialsów zwraca ogromną uwagę na to jakie marki wybierają ich znajomi i lokalni celebryci.

 

 

Z czego wynika ten sukces?

Hinduskie wyniki badań, zostały potwierdzone przez niezależne badanie, przeprowadzone przez Journal of Management and Marketing Research. Co ciekawe, wynika z niego, że  60% widzów zauważy produkt lokowany jeśli miało wcześniej okazję widzieć inną reklamę tego produktu.

Wnioski te potwierdza również agencja badawcza Nielsen. W swoich badaniach podała, że lokowanie produktu zwiększa świadomość marki o 20%, a jeśli produkt lokowany będzie występować w angażującym serialu czy filmie to można liczyć się aż z 43% wzrostem tego wskaźnika.

W pełni rozumiejąc te trendy, hinduskie firmy reklamowe często używają  „marketingu 360 stopni”, który polega na reklamowaniu danej marki w filmie, włączając ją do promocji przedpremierowej i emitując reklamy niezwiązane z filmem.

 

 

 

Źródła: https://priceonomics.com/the-economics-of-product-placements/
http://blogs.ft.com/beyond-brics/2010/09/29/bollywood-in-film-branding/?mhq5j=e3
https://blogs-wsj-com.ezproxy.princeton.edu/indiarealtime/2010/10/27/tommy-hilfigers-bollywood-roots/
http://www.aabri.com/manuscripts/10712.pdf
https://www.worldwidejournals.com/indian-journal-of-applied-research-(IJAR)/file.php?val=January_2016_1453271560__208.pdf
https://fashionunited.in/news/business/tommy-hilfiger-india-profits-jump-66-per-cent-last-fiscal/2014112410919

 

Data publikacji: 07.07.2017 r.

Share

Podobne artykuły