W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie sześciu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2019.
Jako pierwsze przedstawiamy case study Fundacji Rak’n’Roll „Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów” – laureat w kategorii Brand Experience.
KATEGORIA:
Brand Experience
KLIENT:
Fundacja Rak’n’Roll
ZGŁASZAJĄCY:
Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa
OPIS KAMPANII:
Jak wyróżnić Fundację Rak’n’Roll wśród ponad 8 tys. innych organizacji, zabiegających o 1% podatku? Jak odwrócić spadek wysokości pozyskiwanych środków pomimo zmniejszonego budżetu? Wychodząc poza konwencję reklam 1%
i przesuwając moment wyboru OPP na wcześniej niż wypełnianie deklaracji PIT. Razem z browarem Inne Beczki stworzono pierwsze bezalkoholowe piwo kraftowe nazwane numerem KRS Fundacji, podkreślając, że nie ma Rak’n’Rolla bez procentów. Zaskakiwano odbiorców, że chodzi o inne procenty niż myślą: o 1% podatku na rzecz Fundacji. Dwucyfrowy wzrost przekazywanych środków i przekroczony milion złotych potwierdzają, że właściwe procenty mają wielką moc.
WYNIKI KAMPANII:
Kampania 1% przyniosła 1 083 760,64 zł przy relacji pozyskanych środków do budżetu kampanii przeszło 10:1.
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:
Konkretnie sprecyzowane wyzwanie strategiczne na bardzo konkurencyjnym rynku. Niewielki budżet za to świetnie przemyślany insight i wybór grupy docelowej. Wreszcie kreatywna wieloznaczeniowa komunikacja, które razem dały zaskakujący efekt.