Przedstawiamy siódmą część tegorocznej edycji cyklu #opiniejuroraeffie, skupiającą się na obszarach, w których jurorzy Effie Awards 2019 dostrzegają największy potencjał rozwoju w nadchodzących 20 latach.
Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards, opatrzone komentarzem przewodniczącego jednej z grup jurorskich Rafała Jakubowskiego, Marketing Director, mBank.
Personalizacja przekazu to obszar, w którym jurorzy Effie Awards dostrzegają największe szanse rozwoju w nadchodzących 20 latach (42% wskazań jurorów).
Nie jestem zaskoczony, że personalizacja przekazu znalazła się na pierwszym miejscu. Jest to sposób komunikacji na tyle już rozwinięty, że wielokrotnie udowodnił skuteczność. Korzyść takiego podejścia jest obopólna – reklamodawca lepiej trafia w potrzebę, a odbiorca komunikatu rzadziej trafia na reklamy irytujące tym, że są spoza jego kręgu zainteresowań. Pozostałe obszary rozwojowe wynikają przede wszystkim z potrzeby zwiększania efektywności. Big data i budowane za jego pomocą modele predykcyjne pozwalają tworzyć zwycięskie strategie niekoniecznie oparte o duży budżet. Wybierając precyzyjnie pola działań – np. węższe grupy docelowe, czy targetowanie behawioralne – można zyskać więcej, niż działając masowo i szeroko. Co niejeden start-up już udowodnił. Rynek chce też rozumieć zakresy współkonsumpcji mediów i reklam tam emitowanych. Mediów przez ostatnie 20 lat przybyło i zapewne przybywać będzie. Zarządzający budżetami marketerzy są pragmatykami i starają się minimalizować nieefektywności w inwestycjach mediowych. Pomiar single source daje szansę na budowanie planów mediowych, które efektywniej wykorzystają powierzony budżet marketingowy – lepiej zarządzając częstotliwością przekazu, zachęcają do korzystania z mediów dziś gorzej opomiarowanych. To będzie prowadzić do rzetelniejszego wyliczania ROI (return on investment) kampanii, a tego oczekują zarządy firm.