Przedstawiamy dziewiątą część tegorocznej edycji cyklu #opiniejuroraeffie, skupiającą się na obszarach działań marketingowych, które w największym stopniu zyskały na znaczeniu w ciągu ostatnich 20 lat, wg jurorów Effie Awards 2019.
Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards, opatrzone komentarzem przewodniczącej jednej z grup jurorskich Mirelli Panek-Owsiańskiej, współzałożycielka Fundacji Kosmos dla Dziewczynek.
Zrozumienie konsumenta to obszar działań marketingowych, który wg jurorów Effie Awards w największym stopniu zyskał na znaczeniu w ciągu ostatnich 20 lat (46% wskazań jurorów).
Zrozumienie klienta to nie tylko zrozumienie jego zwyczajów zakupowych, ale przede wszystkim zrozumienie jego wartości i stylu życia. Dlatego tak ważne dla marek staje się zaangażowanie społeczne i zabieranie głosu w ważnych sprawach publicznych. Coraz więcej młodych ludzi chce spójności w swoim życiu, chce wybierać marki, które rozumieją ich wartości, podzielają je i wcielają nie tylko do komunikacji, ale całej strategii biznesowej. A jest to coraz łatwiej weryfikowalne, coraz więcej firm używa międzynarodowych standardów do pokazywania swoich wskaźników związanych z odpowiedzialnością i zaangażowaniem. Coraz łatwiej też jest stracić reputację w przypadku greenwashingu czy pinkwashingu, dlatego działania marki i decyzja o tym, w jakie projekty będzie się angażować musi być przemyślana i przedyskutowana z różnymi grupami interesariuszy.