Case study Fundacji WOŚP „26. Finał WOŚP” #opiniejuroraeffie 2018
W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie trzynastu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2018.
Jako piąte case study przedstawiamy kampanię Fundacji WOŚP „26. Finał WOŚP” – laureat w kategorii Positive Change: Edukacja społeczna i Pro Bono.
Positive Change: Edukacja społeczna i Pro Bono
Fundacja WOŚP
Fundacja WOŚP
- Podczas 26. Finału WOŚP zebrano kwotę 126 373 804,34, co stanowi wzrost na poziomie 20% w porównaniu z rokiem poprzednim.
- Od początku swojej działalności Fundacja podczas finałów zebrała 951 mln złotych!
- Dzięki komunikacji prowadzonej od 16 października (dzień ogłoszenia tematu zbiórki i otwarcie rekrutacji sztabów) zwerbowano i zarejestrowano 1 694 sztabów (w tym 76 sztabów zagranicznych) i 120 000 wolontariuszy gotowych do ciężkiej pracy.
- Media pozyskane stanowiły fundament strategii. Co roku celem jest wygenerowanie maksymalnej ilości darmowych publikacji, budujących świadomość marki i angażujących miliony ludzi. Wywoływanie buzzu jest jednocześnie elementem doświadczenia i sposobem promocji wydarzenia. Ukazało się ponad 1 mln publikacji w sieci na temat 26. Finału.
- Uzyskano 3175 darmowych publikacji (Newton Media). Dodatkowo 685 mln zasięgu (+57,83% vs 2016) i 36 mln reakcji (+500% vs 2016) w SM wygenerowało 450K postów (+3,68% vs 2016, Brand24). Wszystko przy zaangażowaniu 39 pracowników fundacji, 120K wolontariuszy, 1165 zarejestrowanym eventom, 35 mln naklejonych serduszek oraz milionom Polaków.
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:

Jak zaangażować w akcję społeczną miliony ludzi? Jak zebrać ponad 100 mln złotych, które ratują zdrowie i życie Polaków? Jak, wydając poniżej 2 mln złotych, uzyskać media o wartości 120 mln? I jak zrobić to po raz 26-sty? Potrzeba akcji, która jednoczy wokół wspólnego celu, która inspiruje, która oddaje inicjatywę ludziom. Sztabom, wolontariuszom i każdemu, kto akcję wspiera. Potrzeba orkiestry, która wie, po co gra. Rozdaje co roku inne, nowsze instrumenty, na których ludzie grają wspólną melodię. Orkiestry, która daje poczucie przynależności i wiarę, że wspólnie możemy pomagać, że jesteśmy dobrymi ludźmi.