wpisz szukaną frazę
Szukaj

Case study IKEA „IKEA Family – transformacja danowa firmy” #opiniejuroraeffie 2018

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali,  przygotowało zestawienie trzynastu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2018.

 

Jako dwunaste case study przedstawiamy kampanię IKEA „IKEA Family – transformacja danowa firmy”– laureat w kategorii Marketing & Business Solutions.

 

KATEGORIA:

Marketing & Business Solutions

ZGŁASZAJĄCY:

IKEA, Loyalty Point, Wavemaker

OPIS KAMPANII:

Transformacja danowa organizacji to temat, o którym dużo się mówi, ale rzadko wdraża w życie. To rozwiązanie to przykład przejścia od słów do czynów. IKEA uznała, że to właśnie dane CRM są kluczowe w budowaniu przewagi konkurencyjnej IKEA na zmieniającym się rynku. Co więcej, wykorzystano je nie tylko do optymalizacji działań marketingowych, ale „wszerz” struktury organizacji – wpływając na decyzje podejmowane przez wiele działów.

IKEAFAMILY.eu_home_page-min

WYNIKI KAMPANII:

 

UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:

 

Tomasz_Lisewski(1)

Wieloletni lider rynku z tradycyjnym, świetnie sprawdzającym się modelem biznesowym, który stanął przed poważnym challenge’m: jak wrócić na ścieżkę wzrostu pomimo stabilnego rynku? Jak przejść od masowej komunikacji do sumy indywidualnych relacji? Poradzili sobie z tym wyzwaniem w prawdziwie marketingowy sposób. Wykorzystali  istniejącą bazę klientów, przeprowadzili cyfrową analizę ich potrzeb i dopasowali do nich istniejącą ofertę. Dokonali transformacji całej firmy z product-push and consumer-pull, z transakcyjnego podejścia na personalizację i budowę relacji z klientami. Dzięki tym działaniom nadali nowe znaczenie hasła Do-it-yourself oraz pokazali, jak dział marketingu może mieć wpływ na transformację całej firmy.

 

 

Share

Podobne artykuły