W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie trzynastu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2018.
Jako dziesiąte case study przedstawiamy kampanię IKEA „Ta kuchnia sprawdza się w życiu” – laureat w kategorii Retail/ Kanały sprzedaży.
KATEGORIA:
Retail/ Kanały sprzedaży
KLIENT:
IKEA
ZGŁASZAJĄCY:
Wavemaker, Grey Group Poland, Performance Media, Kalicińscy.com, Loyalty Point
OPIS KAMPANII:
Zakup kuchni wymaga dużych środków, planowania i wielu wizyt w sklepie, mnożąc okazje do innych zakupów. Branża zabiega o kupujących kuchnię promocjami, a od 2017 r. również wizerunkową, emocjonalną komunikacją, co było domeną IKEA. Potrzebna była zauważalna zmiana komunikacji, która pozostając emocjonalna, uwypukli przewagę kuchni IKEA: trwałość, na którą IKEA daje 25 lat gwarancji. Postawiono na przedefiniowanie trwałości według IKEA: „trwałość kuchni sprawdza ilość i jakość zdarzeń”. Pokazano wielowymiarowe testy, życiowe dowody odporności na wyszukane „tortury”, przypominając o gwarancji 25 lat. Postrzegana jakość kuchni IKEA znacznie wzrosła, powodując niebotyczny wzrost sprzedaży.
WYNIKI KAMPANII:
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:
To nagroda, która jest dowodem na to, że komunikacja ma kluczowy wpływ na sukces biznesowy firmy. Marka pokazała, że bez zmian w produkcie i ofercie, tylko za pomocą czystej koncepcji na komunikację, można uzyskać niebotyczne wzrosty w sprzedaży i poprawić postrzeganie wszystkich swoich produktów. To majstersztyk pracy marketingowej: odkurzenie cechy, którą posiadamy od lat i opowiedzenie o niej w autentyczny sposób, czyli na realnych przykładach, z którymi klienci łatwo będą mogli się utożsamić. To nagroda za poddanie swojego produktu niewybrednym torturom na wizji. Po prostu za pokazanie, jak prawdziwe życie wygląda od kuchni.