W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie trzynastu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2018.
Jako ósme case study przedstawiamy kampanię Prudential „Młody Bóg” – laureat w kategorii Long term marketing excellence.
KATEGORIA:
Long term marketing excellence
KLIENT:
Prudential
ZGŁASZAJĄCY:
Starcom, BBDO Warszawa, Publicis Worldwide Polska
OPIS KAMPANII:
W ciągu pierwszych lat na rynku Prudential dość szybko zbudował świadomość marki. Jednak, aby mocniej przełożyło się to na sprzedaż, potrzebny był wzrost rozważania marki. Trzeba było przełamać bierną postawę konsumentów wobec przyszłości i ubezpieczeń na życie. Stworzono postać „Młodego Boga”, reprezentującego postawę beztroskiego podejścia do przyszłości. Uświadomiono konsumentom, że bez dodatkowego zabezpieczenia standard życia, do którego przywykli, może się drastycznie pogorszyć. Dzięki wykorzystaniu silnego insightu, trafnej identyfikacji barier i wyróżnialnej komunikacji nakłoniono beztroską grupę docelową do zadbania o przyszłość swoją i najbliższych. Osiągnięto imponujące wzrosty rozważania marki i sprzedaży.
WYNIKI KAMPANII:
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:
Bardzo trudny rynek i jeden z mniejszych graczy w kategorii. Dzięki komunikacji, i to w zasadzie niemal wyłącznie dzięki komunikacji, marka w ciągu trzech lat stała się jedną z najbardziej preferowanych przez konsumentów. Wszystko to dzięki idealnie sprofilowanej reklamie, która pozostawiała odbiorców z delikatnym niepokojem motywującym do szybkiego zadzwonienia do agenta i dokonania zakupu. To przykład, niestety już coraz rzadszy, na to że wyśmienita kreacja przekłada się na wyniki. Niektóre z kampanii składających się na tę nagrodę były już indywidualnie nagradzane. Fakt, że wszystkie łącznie złożyły się na Złoto w Long term marketing excellence było związane z tym, że zdaniem jurorów nic tu nie było przypadkowe.