W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie sześciu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2021.
Jako drugie przedstawiamy case study McDonald’s „Maestro – wszystko czego chcesz od burgera” – laureata w kategorii Usługi.
KATEGORIA:
Usługi
KLIENT:
McDonald’s
ZGŁASZAJĄCY:
DDB Warszawa i OMD
OPIS KAMPANII:
Nowa komunikacja stawiająca na rozrywkę i prezentująca Maestro jako triggera zabawnych historii poruszyła emocje osób dotychczas do niego nieprzekonanych. Kampania skutecznie zwiększyła penetrację Maestro, co widać m.in. we wzroście dziennej liczby sprzedanych Maestro na tysiąc transakcji aż o 64,5%! Udało się to osiągnąć dla najdroższego burgera w stałym menu w czasie pandemii, gdy 61% Polaków deklarowało ograniczenie wydatków.
WYNIKI KAMPANII:
Wzrost dziennej liczby sprzedanych Maestro na tysiąc transakcji aż o 64,5%!
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:
Sukces kampanii zależy od wielu czynników. Ale w tej kampanii opiera się na dwóch najważniejszych filarach – na swego rodzaju „dialogu” pomiędzy trafnym i prawdziwym insightem a odpowiadającą na niego zaskakującą kreacją.
W tym przypadku mamy do czynienia z bardzo celnym insightem, będącym jednocześnie poważnym wyzwaniem dla marki – jak przekonać nieprzekonanych – insightem przełożonym sprytnie i błyskotliwie na strategię i na wciągającą ideę, przełożoną na bardzo spójną i wyróżniającą się kampanię z ciekawym przejściem od racjonalności do emocjonalności przekazu. To kampania przynosząca zarówno rezultaty biznesowe dla produktu, jak i wyniki wizerunkowe dla całej marki. To kolejny krok w rozwoju sprzedaży produktu obecnego już od wielu lat na rynku.
Zgłoszenie McDonald’s w kategorii Usługi to przykład prawdziwego marketingowego rzemiosła najwyższej (złotej) próby. Jak powiedział jeden z jurorów – to bardzo „smaczna” (i złota) kampania.
Zobacz fragment Gali Effie Awards