W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie sześciu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2021.
Jako pierwsze przedstawiamy case study „Random” – laureata w kategorii Branded Content.
KATEGORIA:
Branded Content
KLIENT:
Storytel
ZGŁASZAJĄCY:
Storytel
WSPÓŁZGŁASZAJĄCY:
McCANN Poland
OPIS KAMPANII:
Jak zachęcić młodych do słuchania audiobooków? Najważniejszy jest jakościowy kontent, napisany ich językiem i poruszający tematy im bliskie. Stąd nawiązanie do pandemii, która obróciła ich życie o 180 stopni i mocno ograniczyła swobody. Następnie ważna jest forma – krótka, zwięzła, atrakcyjna wizualnie. Dlatego powstał „Random”, czyli pierwszy polski serial łączący słuchowisko i film, napisany językiem młodych. Kampania nie tylko zawojowała internet, ale przyczyniła się także do znacznego zwiększenia bazy klientów, którzy zostali z nami na dłużej.
WYNIKI KAMPANII:
Najlepsza w historii produkcja Storytel Original – słuchowisko „Random” – łączna liczba zapisów na półkę to 12 572.
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:
Ostatnie kilkanaście miesięcy zaowocowało szeregiem wyzwań, jakie pojawiły się przed biznesem, ale przede wszystkim przed nami, ludźmi. W przypadku Storytela, marka straciła kluczowe dla siebie „okazje konsumpcji”. Młodzi ludzie stracili możliwość realnych bliskich relacji z rówieśnikami i co za tym idzie, możliwości tworzenia doświadczeń.
Ta kampania łączy obie te perspektywy i co ważne, znajduje na nie trafne odpowiedzi. Insight dobrze identyfikuje napięcia w grupie docelowej, a rozwiązanie wpisuje się w jej potrzeby i nawyki. Wynik kampanii „Random” nie pozostawia złudzeń, że to nie tylko udany projekt dla marki, ale także swoisty wzorzec dla nowoczesnych, innowacyjnych kampanii marketingowych.
Zobacz fragment Gali Effie Awards
Data publikacji: 03.11.2021 r.