Case study McDonald’s „Mak? Mnie to pasuje!” #opiniejuroraeffie 2020 - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

Case study McDonald’s „Mak? Mnie to pasuje!” #opiniejuroraeffie 2020

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie pięciu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2020.

Jako pierwsze przedstawiamy case study McDonald’s „Mak? Mnie to pasuje!” – laureat w kategorii PR-Led i Employer branding.

KATEGORIA:

PR-Led i Employer branding

KLIENT:

McDonald’s

ZGŁASZAJĄCY:

MJCC, OMD, DDB Warszawa

OPIS KAMPANII:

Kampanię rekrutacyjną McDonald’s pod hasłem „Poczuj smak pracy, która Ci pasuje!” zrealizowano na najbardziej konkurencyjnym w historii rynku pracy, przy rekordowo niskim bezrobociu. W dodatku w branży, która na rynku pracy obrosła w wiele negatywnych stereotypów. Dzięki kompleksowej strategii, opartej na danych, dopasowano RTB do różnych segmentów grupy celowej i efektywnie walczono z błędnymi przekonaniami na temat pracy w McDonald’s. Pozyskano o 42% aplikacji więcej, zniwelowano braki zatrudnieniowe w restauracjach i o 9 p.p. podniesiono postrzeganie marki pracodawcy na parametrze „Good Employer” w badaniu trackingowym marki.

WYNIKI KAMPANII:

Wzrost liczby aplikacji o 42% rok do roku i zniwelowanie braków zatrudnieniowych w restauracjach.

UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:

Wojciech Putrzynski2

Tegoroczne zgłoszenie McDonald’s w kategorii „PR Led i Employer branding” to przykład marketingowego rzemiosła najwyższej próby. Każdy, kto śledził historię zgłoszeń w tej i poprzednich edycjach Effie, wie, że popularna teza o tym „że do sukcesu wystarczy duży budżet” zbyt często okazuje się błędna. Kampania „Mak? Mnie to pasuje!” to doskonały przykład, jak mądrze i profesjonalnie zainwestować duże pieniądze w komunikację, żeby osiągnąć bardzo ambitny cel biznesowy. Jest tu wszystko: klarowne cele, trafny insight, mądra strategia, bardzo konsekwentna realizacja i wyniki, które muszą budzić szacunek. A segmentacja odbiorców i precyzyjne dopasowanie komunikatów i kanałów dotarcia do każdej ze zdefiniowanych grup docelowych to majstersztyk! Tego powinni uczyć w szkołach marketingu!

 

Zobacz fragment Gali Effie Awards

 

Data publikacji: 20.11.2020 r.

Share

Podobne artykuły