wpisz szukaną frazę
Szukaj

Pożądane cechy marketera #opiniejuroraeffie cz. 8/2020

Przedstawiamy ósmą część tegorocznej edycji cyklu #opiniejuroraeffie, poruszającą temat cech marketera aktualnie pożądanych w efektywnym budowaniu strategii komunikacji marki, wg jurorów Effie Awards.

Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards, opatrzone komentarzem przewodniczącego jednej z grup jurorskich, Grzegorza Harazińskiego, Category Director CEE, GlaxoSmithKline.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Zwinność reakcji na zmieniające się okoliczności  została wskazana przez 99% ankietowanych jurorów Effie Awards jako cecha marketera, która jest aktualnie pożądana w efektywnym budowaniu strategii komunikacji marki. Blisko połowa jurorów Effie Awards jest zdania, że zachowawczość oparta o sprawdzone narzędzia nie jest aktualnie cenioną postawą u marketerów.

opiniejuroraeffie_8

 

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

grzegorz harazinski2A

Ręka w górę, kto jest zaskoczony wynikiem ankiety? Szybka reakcja na zmieniającą się rzeczywistość, kreatywność i odwaga to najbardziej pożądane cechy marketera. Nie sposób się nie zgodzić, tym bardziej, że pandemia naocznie obnażyła konserwatywne i zachowawcze podejście do realizacji strategii, będące mało efektywne i jeszcze mniej oczekiwane przez konsumentów. Od dawien dawna podkreśla się, że bycie elastycznym i szybko reagującym na zmieniające się realia pozwala lepiej zbudować przewagę i wygrać na rynku. Często to jednak tylko hasła bez głębi przekazu wtórowane przez „bo się nie da”, „nie ma budżetu” czy ginące w gąszczu procedur firmowych. Dobrym aspektem pandemii jest przyspieszenie wdrażania swoistej mantry „Done is better than perfect”, gdzie szybkość reakcji ma kolosalne znaczenie, nawet jeśli nie jest doskonała w momencie wdrożenia. Stąd dziś wygrywają Ci, którzy w swoim charakterze mają już tę cechę w swoim DNA i potrafią ją skutecznie wykorzystywać. Taka postawa pozostawi również swój pozytywny ślad, ale równocześnie nie oznacza kompromisu na jakości działań. Odwaga do działania i próba optymalizacji w oparciu o uzyskaną wiedzę i doświadczenia to swoiste nakłanianie to uruchomienia pokładów kreatywności i reakcji zgodnej z intuicją, a nie tylko utartymi schematami.

 

 

Share

Podobne artykuły