wpisz szukaną frazę
Szukaj

Case study McDonald’s „Mata przejmuje Maka” #opiniejuroraeffie 2022

W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2022.

Jako czwartą przedstawiamy kampanię McDonald’s „Mata przejmuje Maka” – laureata w kategorii Services.

KATEGORIA:

Services

KLIENT:

McDonald’s

ZGŁASZAJĄCY:

DDB Warszawa, OMD, 24/7Communication

OPIS KAMPANII:

Aby umocnić emocjonalną więź z młodymi ludźmi, wykorzystaliśmy moment kulturowy i nawiązaliśmy współpracę z artystą numer jeden i głosem pokolenia, aby na jego przykładzie pokazać, że nie ma rzeczy niemożliwych – nawet tak niemożliwych jak zostanie CEO Maka. „Mata przejął Maka” i stworzył swój własny zestaw dostępny w aplikacji oraz poprowadził całą kampanię po swojemu – od telewizji, poprzez digital i materiały POP, kończąc na evencie w warszawskim Maku. Dzięki projektowi zwiększyliśmy sprzedaż i ruch w aplikacji, przekraczając wszystkie zakładane cele, oraz stworzyliśmy jedno z najgłośniejszych wydarzeń roku.

WYNIKI KAMPANII:

+72% średnia dzienna liczba pobrań (+47 pp. vs. plan)

UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS W KATEGORII SERVICES:

Podziwiamy kampanie, które podejmują ryzyko. Ryzykowne strategie są jednak domeną tych, którzy mają niewiele do stracenia. Liderzy rynku wybierają bezpieczne i sprawdzone rozwiązania. Ta kampania pokazuje, że kiedy lider decyduje się podjąć ryzyko, to premia biznesowa jest ogromna. Ta marka sprawia, że rośnie apetyt. Apetyt na prowokowanie konsumentów, innowacje i nieszablonowe rozwiązania.

 

Zobacz fragment Gali Effie Awards

 

Data publikacji: 06.12.2022 r.

 

Share

Podobne artykuły