wpisz szukaną frazę
Szukaj

Jeśli ambasador marki, to…  #opiniejuroraeffie cz.7/2021

W ramach aktywności związanych z konkursem Effie Awards, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, stworzyło cykl #opiniejuroraeffie.

Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.

Przedstawiamy siódmą część tegorocznej edycji cyklu, skupiającą się na potrzebach konsumenta i ich istotności w kontekście budowania komunikacji marki w tzw. „nowej rzeczywistości” pełnej wyzwań, jakie przed marketerami stawia sytuacja społeczno-ekonomiczna związana z pandemią. Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards i zawiera komentarz przewodniczącej jednej z grup jurorskich: Elżbiety Twardowskiej, CSO Ogilvy.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Wg 35% jurorów Effie Awards jeśli ambasador marki, to przedstawiciel target grupy. Zaś 20% wskazuje w to miejsce brand hero lub influencera. Najmniej wskazań na potencjalnego ambasadora marki zdobyła odpowiedź celebryta (wybór jedynie 9% jurorów).

Jeśli ambasador marki, to wg Ciebie

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEJ JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

ElaTwardowska_2

Posiadanie ambasadora może być jednym z najbardziej skutecznych narzędzi komunikacyjnych marki. A w niektórych przypadkach wręcz stawać się częścią jej tożsamości. Dobór właściwego ambasadora jest głównym czynnikiem warunkującym sukces tej strategii. Do niedawna celebryci byli preferowanym typem ambasadorów (nic dziwnego – badania pokazują, że kampanie wykorzystujące celebrytów potrafią być nawet trzy razy bardziej skuteczne w budowaniu rozpoznawalności marki). Jednak wraz z rosnącym trendem autentyczności te preferencje się zmieniły, co wyraźnie widać też w wynikach ankiety. Obecnie konsumenci, zwłaszcza reprezentanci Generacji Z, cenią ambasadorów, którzy są ekspertami w swojej dziedzinie (i jest to dziedzina adekwatna dla marki, którą wspierają), są utalentowani lub wspierają ważne dla nich tematy. Jest to bardzo dobry kierunek zmian, który umożliwia tworzenie dużo ciekawszych strategii ambasadorskich opartych na lepszych merytorycznie treściach i przekazach, które mają dużo głębszy sens niż tylko samo budowanie popularności.

Share

Podobne artykuły