W ramach cyklu #opiniejuroraeffie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało zestawienie sześciu kampanii nagrodzonych złotą statuetką Effie Awards 2019.
Jako drugie przedstawiamy case study Żabki „Kawa na każdym rogu” – laureat w kategorii Retail/ Kanały sprzedaży.
KATEGORIA:
Retail/ Kanały sprzedaży
KLIENT:
Żabka
ZGŁASZAJĄCY:
PZL, Spark Foundry, Spacecamp
OPIS KAMPANII:
Po jednej kampanii stanąć obok konkurencyjnych sieci, które przez wiele lat budowały kompetencje kawowe? A nawet na niektórych parametrach ich przegonić? Tak. Kampania nie tylko zbudowała samą świadomość dostępności kawy na wynos w Żabce, ale przede wszystkim pozwoliła przełamać percepcję niskiej jakości kawy ze sklepu, zrównując się, a miejscami pokonując liderów na parametrze jakości dobrej kawy. Żabce udało się wejść na mapę gastronomicznych preferencji kawowych w Polsce.
WYNIKI KAMPANII:
UZASADNIENIE JURY EFFIE DLA NAGRODY ZŁOTE EFFIE AWARDS:
Oceniając najlepsze projekty marketingowe w Polsce, rzadko zdarza się, że trafiamy na kampanię zaplanowaną w równie klarowny sposób jak kolejny nagrodzony projekt. Od bardzo trafnie zidentyfikowanej kluczowej obserwacji, przez jasne zdefiniowanie celów, po wysoką jakość, detal i lekkość kreacji – wszystko sprawia, że cała kampania „gra” niczym dobrze nastrojony instrument. Jest również przykładem harmonijnego połączenia działań marketingowych z kierunkiem biznesowym marki oraz zrównoważenia działań komunikacyjnych i marketingowych.
Data publikacji: 08.11.2019 r