Nie ma wątpliwości, że kobiety są potężną grupą konsumencką. Stanowiąc 51% populacji Stanów Zjednoczonych, kontrolują większość decyzji zakupowych i wykazują lojalność wobec marek, którym ufają.
Poprzez lepsze zrozumienie tej grupy odbiorców i planowanie strategicznych kampanii reklamowych w telewizji, marki mogą skuteczniej docierać do kobiet i zdobywać ich klientów. Mężczyźni i kobiety są różni jako konsumenci i reagują na różne taktyki marketingowe. W amerykańskim raporcie Effectv „Women Audiences and Consumers” zostały przedstawione spostrzeżenia na temat kobiet jako grupy odbiorców i sposobów dotarcia do niej za pomocą strategicznych telewizyjnych kampanii reklamowych.
1. TO KOBIETY DECYDUJĄ
Kobiety stanowią grupę konsumentów, której nie można pominąć. Posiadają znaczną siłę nabywczą, w dużej mierze ze względu na fakt, że często są one głównymi decydentami i są odpowiedzialne za zakupy w gospodarstwie domowym.
2. ULUBIONY SPORT KOBIET? PIŁKA NOŻNA
Wśród większości grup demograficznych programy sportowe stanowią jedne z najbardziej popularnych treści telewizyjnych, a tendencja ta jest szczególnie prawdziwa w gospodarstwach domowych zamieszkałych przez kobiety. Raport wskazuje, że 59% kobiet określa siebie jako fankę sportu.
3. NIERÓWNOŚĆ W MEDIACH
W treściach telewizyjnych kobiety otrzymują jedynie około 38% całkowitego czasu ekranowego. Reklama wykazuje podobne tendencje. W reklamach:
Nie dziwi więc fakt, że 76% kobiet uważa, że sposób w jaki są przedstawiane w reklamie jest całkowicie niewłaściwy. Pomimo tego kobiety są pod wpływem reklamy i chętniej niż mężczyźni przyznają, że reklamy telewizyjne dostarczają przydatnych informacji.
Najbardziej skutecznym podejściem dla marek jest pokazywanie i przemawianie do obu płci w równym stopniu. Wygrywają marki, które dbają o równe przedstawienie płci. Tylko 1/3 marek zachowuje właściwą równowagę.
Pamiętaj:
Źródło:
Comcast, Effectv „Women Audiences and Consumers”, USA, 2021 r.
Data publikacji: 25.06.2021 r.