wpisz szukaną frazę
Szukaj

Telewizja zdefiniowana od nowa nie traci wizerunku wysokiej jakości medium

#ChallengingTime
Definicja określenia „telewizja” zmienia się. Obecnie 74% widzów uznaje BVOD za telewizję. Niezmiennym pozostaje fakt, że właśnie to medium obdarzone jest największym zaufaniem widzów, którzy tym samym deklarują silne emocjonalne przywiązanie do telewizora.

Fincast we współpracy ze specjalistami ds. badań Dipsticks Research Group przeprowadził na rynku brytyjskim raport Thinking Inside the Box, w którym twierdzi, że 60% widzów uważa, że ich sposób postrzegania telewizji zmienił się w ciągu ostatnich pięciu lat, ale niezmiennie reklamy od nadawców telewizyjnych są lepiej postrzegane niż ich streamingowe odpowiedniki. Patrząc w przyszłość, 85% brytyjskich konsumentów uważa, że zawsze będzie mieć w domu telewizor. Świadczy to o sile telewizji i emocjonalnym przywiązaniu widzów do niej, dowodząc, że jest ona nieodłączną częścią konsumpcji mediów w gospodarstwie domowym i nadal pozostaje jednym z najlepszych środków przekazu umożliwiających dotarcie do ludzi z przekonującymi komunikatami. W raporcie stwierdzono, że 80% osób w wieku 16-24 lat obecnie definiuje BVOD w ramach definicji telewizji. 74% wszystkich respondentów klasyfikuje wideo na żądanie (BVOD) jako telewizję, podczas gdy 53% badanych uznaje za telewizję strumieniowe transmisje wideo na żądanie (SVOD), a 11% uwzględnia nawet YouTube w najszerszym zakresie definicji.

który nośnik mógłbyś zdefiniować jako telewizję

 

 

BVOD jest przez respondentów postrzegane w dużej mierze jako telewizja i w związku z tym staje się coraz bardziej podstawowym sposobem oglądania treści telewizyjnych. To przejście do aktywnie wybranego oglądania kosztem bardziej pasywnego doświadczania stanowi dużą szansę dla reklamodawców. Dowodzi to, że definicja telewizji ewoluuje, ponieważ konsumenci zmieniają swoje przyzwyczajenia w zakresie oglądania, coraz częściej starając się nadrobić zaległości i oglądać treści zgodnie z własnymi preferencjami.

Raport pokazuje, że osoby w wieku 25-34 lat były najbardziej skłonne do wyraźnego wyrażenia pozytywnego nastawienia do reklamy telewizyjnej, a 37% przyznało, że obdarza ją największym zaufaniem. 24% badanych potwierdza, że reklama telewizyjna zainicjowała u nich działanie: konwersację na temat obejrzanego produktu lub zakup produktu reklamowanego. Aby reklamy telewizyjne były odbierane pozytywnie i odnosiły zamierzony skutek, powinny w dobry sposób wpływać na odbiorcę, warto również by zostały wyprodukowane w wysokiej jakości, odpowiadającej standardowi telewizji. Telewizja, a w szczególności VOD, pozostaje złotym standardem dla wysokiej jakości oglądania, w porównaniu do wideo online, które 57% badanych postrzega jako treści wysokiej jakości dla użytkowników. Te dane są mocno powiązane ze stopniem zaufania, jakim obdarzane są media: 75% badanych wierzy w prawdziwość przekazu w BVOD, a 57% w materiałach wideo online.

Media o wysokiej jakości treści

Reklama telewizyjna ma moc sprawiania, że widzowie coś odczuwają, a współgranie muzyki, obrazu i humoru umożliwia emocjonalne oddziaływanie, a także zapewnia przestrzeń do opowiadania historii, zarówno w jednej kreacji, jak i sekwencyjnie w czasie. Telewizja oferuje reklamodawcom szereg różnorodnych możliwości i jest bardziej dostępna niż kiedykolwiek wcześniej. W przyspieszonym wieku cyfryzacji telewizja w parze z BVOD w największym stopniu przyczynia się do osiągnięcia długo- i krótkoterminowych wskaźników efektywności.

 

Źródło:

Finecast „Thinking Inside the Box”, Wielka Brytania, 2020 r.

 

 

Data publikacji: 27.11.2020 r.

Share

Podobne artykuły