Connected tv, rozumiana jako połączenie telewizji linearnej i streamingu na dużym ekranie, dostarcza reklamodawcom pięć istotnych korzyści, które wyróżniają ją na tle innych platform, tworząc jednocześnie angażujące i wiarygodne środowisko dla promocji marki.
Analiza dotychczasowych wyników badań skuteczności wideo premium zebrana przez VAB w raporcie „Best in Show. Five Advantages of Multiscreen TV, From Brand to Performance” wykazała, że 97% widzów uważa długie formaty wideo za najbardziej premium. Oglądanie takich treści generuje pozytywne emocje, a niemal 90% respondentów uznaje to za efektywne spędzanie czasu.
Reklama oparta na długich formach wideo premium od dawna stanowi integralną część strategii mediowych. W miarę pojawiania się na rynku coraz większej liczby usług wspieranych reklamami, większość widzów jest skłonna oglądać spoty reklamowe w zamian za bezpłatne lub tańsze subskrypcje. Prawie dwie trzecie odbiorców (62%) twierdzi, że docenia fakt, że marki reklamujące się w długich treściach premium sprawiają, że ich oglądanie jest tańsze. Widzowie nie tylko dostrzegają wartość reklamy, ale także podejmują działania zmierzające do zakupów prezentowanych produktów. Connected tv zapewnia reklamodawcom pięć korzyści, które gwarantują marce zadowalające rezultaty na każdym etapie ścieżki zakupowej.
1. SKALA:
Connected tv oferuje niezrównany zasięg na platformach linearnych i streamingowych, co czyni ją niezbędnym do osiągnięcia szerokiego dotarcia do świadomości konsumentów. Większość ludzi wybiera telewizor do oglądania dłuższych formatów wideo, ze względu na jakość oglądania i odczuwalne wrażenia. Prawie każde gospodarstwo domowe (93%) w USA posiada co najmniej jeden telewizor, co czyni go głównym środkiem konsumpcji mediów.
2. UWAGA:
Wideo wyświetlane na dużym ekranie zatrzymuje uwagę widza, dzięki czemu reklamy oglądane na telewizorze wywołują największe zaangażowanie.
Reklamy telewizyjne generują znacznie większą uwagę wizualną w porównaniu do kreacji wyświetlanych na ekranach mobilnych. Respondenci, którzy mieli kontakt z reklamą, obejrzeli 71% danego spotu w telewizji w porównaniu z 30% długości reklamy na cyfrowym urządzeniu mobilnym. 94% respondentów obejrzało reklamę na telewizorze w porównaniu z 64%, którzy widzieli ją na urządzeniu mobilnym.
3. ZAPAMIĘTYWANIE REKLAM:
Reklamy obejrzane na telewizorach generują większą zapamiętywalność, dzięki obecności przy treściach premium. Wysoki poziom uwagi wywołany przez telewizję wpływa na zapamiętywanie reklam, co prowadzi do zwiększenia świadomości marki w umysłach konsumentów.
4. ZAUFANIE:
Telewizja jest najbardziej godną zaufania platformą mediową, co sprzyja większemu zaufaniu i pozytywnemu postrzeganiu marki przez konsumentów, w porównaniu z innymi platformami, zwłaszcza mediami społecznościowymi i witrynami internetowymi.
5. KONWERSJA:
Kampanie telewizyjne wpływają na szybszą decyzję zakupową i poprawę konwersji poprzez nawiązywanie więzi z konsumentami i oferowanie jakościowych doświadczeń reklamowych. 43% konsumentów twierdzi, że telewizja to najbardziej wpływowy kanał mediowy, zachęcający do zakupów (miejsce nr 1 wśród wszystkich mediów). Kiedy widzowie po raz pierwszy spotykają się z produktem w reklamie telewizyjnej na dużym ekranie, robi to trwałe wrażenie i inicjuje sprzedaż bezpośrednią – 2 na 3 widzów kupiło produkt, który poznali dzięki reklamie w tv. Wysoka jakość treści telewizyjnych na wielu ekranach tworzy efekt aureoli większego zaufania konsumentów wokół reklam, co poprawia postrzeganie marki. Wysokiej jakości środowiska wideo premium oferują więcej niż tylko rozrywkę – angażują, inspirują i wspierają zaufaną przestrzeń, w której reklama może naprawdę działać. Efekt „halo” tych platform wideo podnosi poziom reklam, budując zaufanie konsumentów i generując większe zainteresowanie zakupem.
Źródło:
VAB „Best in Show. Five Advantages of Multiscreen TV, From Brand to Performance”, USA, listopad 2024 r.
Data publikacji: 06.12.2024 r.