wpisz szukaną frazę
Szukaj

Czego pragną widzowie: niższe opłaty czy brak reklam?

#ChallengingTime

Pierwsza fala badania Hub „TV advertising fact vs. fiction” wykazała, że ponad 41% widzów wybrałoby darmowy dostęp do treści telewizyjnych i oglądanie reklam w każdym programie.

Agencja Hub sugeruje, że widzowie są tolerancyjni wobec reklam, a ich stosunek do usług wspieranych przez reklamy ma dużo wspólnego z kosztami i sposobem wyświetlania przekazów. Badanie przeprowadzone w czerwcu 2021 r. wśród 30 001 amerykańskich konsumentów w wieku 14-74 lat, którzy oglądają telewizję co najmniej 1 godzinę tygodniowo, wykazało, że konsumenci oglądają zarówno treści wolne od reklam, jak i treści wspierane przez reklamy. Jeśli jednak mają wybór – wolą oszczędzać.

Aż 67% widzów przyznało, że mając taką możliwość (i zakładając, że nie ma różnic w treści), wybrałoby darmowy dostęp do treści telewizyjnych z reklamami w każdym programie lub z mniejszą liczbą reklam. Jedynie 33% deklaruje, że wybrałoby serwis droższy ale całkowicie bez treści reklamowych.

Poziom akceptacji obecności reklam w oglądanych treściach tv

Biorąc pod uwagę wybór między tańszą usługą z reklamami a droższą usługą bez reklam – zakładając tę samą treść – większość chętnie oglądałaby reklamy, a 58% twierdzi, że wolałoby usługę z reklamami, która kosztuje 4–5 USD mniej miesięcznie niż usługa bez reklam. Około 42% stwierdziło, że zapłaciłoby więcej, aby uniknąć reklam. Co ciekawe, odsetek osób, które wybrały tańszą usługę z reklamami zamiast usługi bez reklam, obejmuje w rzeczywistości jedną trzecią osób, które początkowo stwierdziły, że z zasady „nigdy nie rozważą” usługi telewizyjnej z reklamami.

Preferencje dla wyboru treści z reklamami w kontekście wielkości oszczędności

Unikanie reklam nie jest jednym z głównych czynników wpływających na zakup subskrypcji lub rezygnację. Tylko 4 na 10 osób, które zapisały się na subskrypcję bez reklam, stwierdziło, że było to głównym kryterium wyboru nowego dostawcy. W podejmowaniu decyzji przeważały inne czynniki – takie jak treść i stosunek kosztu do jakości.

Powody decyzji zakupu płatnej subskrypcji oglądania

 

Źródło:

Hub Entertainment Research, raport “TV advertising fact vs. fiction”, USA, czerwiec 2021

 

Data publikacji: 06.08.2021 r.

Share

Podobne artykuły