Raport firmy Zymetria analizuje rynek e-commerce w Polsce rok po pandemii i wskazuje, że kupowanie online wpisało się w codzienność respondentów – 4 na 10 e-shopperów przyznaje, że coraz częściej robi zakupy online z przyzwyczajenia.
Zakupy przez Internet nie tylko są przyjemnością (twierdzi tak 59% osób), ale też dostarczają satysfakcji z szukania oszczędności – aż 57% e-shopperów deklaruje, że wie, gdzie i jak kupować online, aby było to najbardziej opłacalne. Badacze sugerują, że w najbliższych miesiącach możemy spodziewać się dalszego wzrostu kanału e-commerce, głównie dzięki rozszerzeniu wachlarza kategorii zakupów online przez konsumentów już będących w e-commerce, ale nabywających dotychczas produkty z niewielu kategorii.
Spektakularne wzrosty, obserwowane w ciągu pierwszych miesięcy po rozpoczęciu pandemii, zdecydowanie wyhamowały. Rosną zakupy online w mniejszych kategoriach jak: akcesoria farmaceutyczne, akcesoria spożywcze i małe AGD, oraz w tych już dojrzałych w e-commerce jak: moda, rozrywka, uroda.
Telewizja stanowi mocne wsparcie rozwoju rynku e-commerce. Źródłem informacji i inspiracji zakupowych jest telewizja. W kategorii o największej penetracji rynku (ubrania, moda, obuwie) prawie 80% kupujących stanowią codzienni widzowie telewizji, tzw. heavy tv users. Stanowią oni większą część klientów prawie wszystkich kategorii online (z wyjątkiem kultury i rozrywki).
Dotychczasowi konsumenci kupujący online zwiększają swój poziom zaufania w stosunku do zakupów online, stąd rozszerzanie kategorii produktowych, w których dokonują zakupów przez Internet. Telewizja przez swoją wiarygodność buduje zaufanie w stosunku do prezentowanych marek. Prócz tego działa na wszystkie zmysły, zwiększając impuls zakupowy. Dzięki tym niezaprzeczalnym zaletom oraz zasięgowi reklamy telewizyjnej reklamodawcy branży e-commerce mogą zyskać nowych kupujących.
Źródło:
E-commerce po roku pandemii, czyli jak Polacy kupują online, Zymetria, maj 2021 r.
Data publikacji: 09.07.2021 r.