Reklamy performance tv są wyświetlane na ekranach telewizorów podczas programów premium w Connected TV (w aplikacji na Smart TV i set-top boxach). Badania wykazują wysoki poziom zaangażowania wśród widzów mających styczność z tym nowym produktem.
Przedsiębiorstwo Gazprom-Media doceniło skuteczność nowego formatu, pokazując, w jaki sposób nadawcy mogą wykorzystać możliwości biznesowe związane z marketingiem efektywnościowym w biznesowym środowisku Connected TV.
Gazprom-Media otrzymało za zadanie wprowadzenie modelu samochodu, pokazanie głównych zalet nowego modelu Łada Niva Travel oraz zebranie od widzów zapytań o możliwość odbycia jazdy próbnej. Grupę docelową stanowili mężczyźni w wieku 25-45 lat.
Gazprom-Media przeprowadziło badanie na rynku rosyjskim z udziałem 35 000 osób, badając zachowania i preferencje widzów telewizji interaktywnej. Wyniki badania pokazały, że 48% widzów ma doświadczenie w kontaktach z reklamą interaktywną w telewizji. Badanie wykazało również, że widzowie są zainteresowani udziałem w losowaniach nagród oraz otrzymywaniem zniżek lub kodów promocyjnych na zakupy w sieci. Okazało się, że telewizja interaktywna jest popularna w branży motoryzacyjnej, odpowiadając za 40% udziału w sprzedaży. Badanie uświadomiło również, że CPC (Cost Per Click) telewizji interaktywnej w tej kategorii jest znacznie niższy niż CPC telewizji cyfrowej.
Opierając się na wysokiej skuteczności interaktywnych reklam w branży motoryzacyjnej, Gazprom-Media zaproponowało klientowi obecność w telewizji interaktywnej w postaci widżetu, w programach najlepiej oglądanych przez grupę celową. Po kliknięciu przycisku OK na pilocie otwierała się ministrona z prezentacją samochodu oraz formularz pozostawienia danych osobowych, w celu umówienia się na jazdę testową. Reklamy typu performance ads pozwalają reklamodawcom nie tylko na emisję interaktywnych formatów, ale też na gromadzenie i analizę danych w jednym miejscu na wszystkich platformach technologicznych.
W ciągu dwóch tygodni kampania osiągnęła łączny zasięg 2,1 mln unikalnych widzów, a interaktywny widżet w telewizji został obejrzany 4,7 mln razy, wywołując ponad 112 tys. interaktywnych reakcji (Click-Through Rate, 2,35%). Łączna liczba zarejestrowanych numerów telefonów wyniosła 690 (Conversion Rate 0,6% unikalnych transakcji), co stanowiło dodatkową korzyść dla klienta. Zgromadzone bazy danych klientów, w tym ich numery telefonów, mogą być wykorzystane do przyszłych promocji i unikalnych kampanii.
Wprowadzenie nowego produktu i towarzyszące mu badania wykazały, że w Rosji performance marketing w telewizji stał się skutecznym narzędziem reklamowym o wystarczającym zasięgu. To rozwiązanie przynosi też dobre konwersje: ludzie ufają telewizji, a widzowie chętniej zostawiają swój numer telefonu niż w przypadku reklamy internetowej. Wyniki badania pokazują, że średni współczynnik klikalności w telewizji interaktywnej jest porównywalny do współczynnika klikalności reklam w wyszukiwarce. Narzędzie reklamowe Gazprom-Media okazało się równie skuteczne jak inne narzędzia cyfrowe, a w porównaniu z reklamami typu display jest jeszcze lepsze. Najistotniejszą zaletą jest to, że widzowie mogą zobaczyć reklamę w telewizji interaktywnej w widocznym miejscu podczas oglądania filmu lub programu, dzięki czemu jest ona zauważalna.
Źródło:
Gazprom Media launches performance TV ads across all TV screens, egtabites, Rosja, 25.06.2021 r.
Data publikacji: 23.07.2021 r.