W ramach aktywności związanych z konkursem Effie Awards 2017, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało cykl #opiniejuroraeffie.
Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.
Przedstawiamy czwartą część cyklu poświęconą czynnikom istotnym dla sukcesu kampanii marketingowej. Prezentujemy wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards. Komentarza udzielił przewodniczący jednej z grup jurorskich Andrzej Matuszyński – Prezes Zarządu Eurozet.
WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS
Prawie 70% ankietowanych jurorów Effie Awards wskazało Insight jako najbardziej istotny, ich zdaniem, czynnik sukcesu kampanii marketingowej.
KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH
Na sukces kampanii marketingowej składa się wiele elementów. Trudno jest wybrać jeden, ale to co determinuje jej powodzenie to przede wszystkim insight.
Od niego zależy, w jaki sposób potoczy się kampania, czy zostanie zapamiętana, w jaki sposób zwiększy nasz udział w rynku i wpłynie na wizerunek. Parę lat temu można było mówić, że bez dobrej i zazwyczaj drogiej kreacji nie ma szans na sukces marketingowy. Ale dziś kiedy nie jesteśmy w stanie przyjąć ilości pojawiających się informacji, najważniejsze jest wejrzenie w te potrzeby konsumenta, których nawet on sam często nie jest świadomy.
Nietuzinkowy, przenikliwy sposób na opowiedzenie historii marki, która reprezentuje sobą pewne oczekiwane przez odbiorców wartości. To jest również ważne, szczególnie w dobie spersonalizowanych sposobów komunikacji – smartfonów, aplikacji i świecie wszechobecnego big data.
Dopiero, kiedy znajdziemy sposób na zaciekawienie sobą czytelnika, widza czy słuchacza, musimy zdecydować o kreacji, która również pełni istotną rolę. Na końcu wskazuje budżet, bo w obecnych czasach nie jest to najistotniejszy element decydujący o sukcesie kampanii marketingowej, ale przecież jednak trzeba za nią zapłacić.