wpisz szukaną frazę
Szukaj

Czynniki sukcesu kampanii marketingowej #opiniejuroraeffie cz. 4/2017

W ramach aktywności  związanych z konkursem Effie Awards 2017, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało cykl #opiniejuroraeffie.

Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.

 

Przedstawiamy czwartą część cyklu poświęconą czynnikom istotnym dla sukcesu kampanii marketingowej. Prezentujemy wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards. Komentarza udzielił przewodniczący jednej z grup jurorskich Andrzej Matuszyński – Prezes Zarządu Eurozet.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Prawie 70% ankietowanych jurorów Effie Awards wskazało Insight jako najbardziej istotny, ich zdaniem, czynnik sukcesu kampanii marketingowej.

 

EFFIE_Andrzej_Matuszynski_wykres

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

EFFIE_Andrzej_Matuszynski_komentarz

 

 

Na sukces kampanii marketingowej składa się wiele elementów. Trudno jest wybrać jeden, ale to co determinuje jej powodzenie to przede wszystkim insight.

Od niego zależy, w jaki sposób potoczy się kampania, czy zostanie zapamiętana, w jaki sposób zwiększy nasz udział w rynku i wpłynie na wizerunek. Parę lat temu można było mówić, że bez dobrej i zazwyczaj drogiej kreacji nie ma szans na sukces marketingowy. Ale dziś kiedy nie jesteśmy w stanie przyjąć ilości pojawiających się informacji, najważniejsze jest wejrzenie w te potrzeby konsumenta, których nawet on sam często nie jest świadomy.
Nietuzinkowy, przenikliwy sposób na opowiedzenie historii marki, która reprezentuje sobą pewne oczekiwane przez odbiorców wartości. To jest również ważne, szczególnie w dobie spersonalizowanych sposobów komunikacji – smartfonów, aplikacji i świecie wszechobecnego big data.

Dopiero, kiedy znajdziemy sposób na zaciekawienie sobą czytelnika, widza czy słuchacza, musimy zdecydować o kreacji, która również pełni istotną rolę. Na końcu wskazuje budżet, bo w obecnych czasach nie jest to najistotniejszy element decydujący o sukcesie kampanii marketingowej, ale przecież jednak trzeba za nią zapłacić.

Share

Podobne artykuły