wpisz szukaną frazę
Szukaj

Wyznacznik efektywnej komunikacji marki #opiniejuroraeffie cz. 2/2017

W ramach aktywności  związanych z konkursem Effie Awards 2017, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało cykl #opiniejuroraeffie.

 

Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.

Przedstawiamy drugą część cyklu poświęconą kluczowym wyznacznikom efektywnej komunikacji marki. Prezentujemy wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards. Komentarza udzieliła przewodnicząca jednej z grup jurorskich Anna Pańczyk, CEO Grey Group.

 

WYNIKI ANKIETY WŚRÓD JURORÓW EFFIE AWARDS

 

Zaangażowanie i holistyczność to cechy najczęściej wskazane przez jurorów Effie Awards, jako kluczowe czynniki świadczące o efektywnej komunikacji marki.

 

 

KOMENTARZ PRZEWODNICZĄCEGO JEDNEJ Z GRUP JURORSKICH

 

anna

W Grey mamy przyjemność pracować z bardzo ambitnymi markami, które mają ambitne plany. Dzięki temu zawsze dyskutujemy z klientami o tym, jak sprawić by wspólne projekty nie były tylko kolejną odsłoną komunikacji danej marki, lecz by odegrały istotną rolę w kulturze. To oznacza tworzenie czegoś więcej, niż tylko kolejnych reklam: to może być produkt (Volvo LifePaint), kampania (Ikea – Dokument), event (Samsung – 10 minut), platforma dla młodych ludzi wchodzących dopiero do danej kategorii (mBank/Starcie w Karcie), czy w końcu akcja społeczna (Życie po śmierci/PCK).

Bez względu na wybór kanału dotarcia, dla naszych klientów liczy się w koncepcie „prawda”– coś, co może poruszyć grupę docelową do działania/myślenia/zastanowienia, namówić na spróbowanie lub namówić do zmiany nastawienia wobec wcześniej przyjętej postawy. Z założenia każdy klient chce, by kampania oddziaływała/angażowała/zostawiała „ślad”, dlatego tak ważne jest by docierać we właściwym momencie (kontekst) i z właściwym materiałem (kontent). Dopiero mix tych elementów sprawia, że po roku, dwóch lub nawet trzech jesteśmy w stanie tworzyć business oraz effie case, by pokazać jak konsekwentna filozofia działania oraz zestaw konkretnych praktyk doprowadziły do osiągnięcia, a w przypadku Effie – do spełnienia lub przekroczenia, zakładanych celów.

 

 

 

 

Share

Podobne artykuły