W ramach aktywności związanych z konkursem Effie Awards 2017, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało cykl #opiniejuroraeffie.
Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.
Cykl #opiniejuroraeffie otwiera publikacja podsumowująca analizę prac nagrodzonych w ubiegłorocznym konkursie Effie Awards. Analizę przygotowano na podstawie danych SAR Effie Awards w oparciu o badanie prowadzone z Kantar Millward Brown.
TOP 5 wniosków z kampanii nagrodzonych Effie Awards’16 #opiniejuroraeffie cz. 1.
1. Najczęstszym celem kampanii nagrodzonych w konkursie Effie Awards jest wzrost sprzedaży i udziałów rynkowych.
Co ciekawe, kolejnymi najczęściej stawianymi celami w kampaniach reklamowych są: wzmocnienie wizerunku marki i dotarcie z przekazem do nowej lub szerszej grupy docelowej.
2. 40% kampanii nagrodzonych w konkursie Effie Awards 2016 jest kierowanych do grup w wieku 25-35 lat.
Niecałe 30% uwzględnia target powyżej 35 lat, a 27% uwzględnia w swej strategii grupę wiekową poniżej 25 lat.
3. W niemal 70% kampanii nagrodzonych w Effie Awards 2016, tv zostało wskazane, jako medium dominujące w wydatkach reklamowych.
Interactive podano w 18% nagrodzonych zgłoszeń, jako wiodący kanał komunikacji.
4. Spoty są głównym formatem komunikacji tv używanym w kampaniach nagrodzonych w Effie Awards 2016.
Spotu tv użyto w ponad 90% nagrodzonych strategii.
Komunikacja związana z kontentem video/tv/VOD jest wiodącą formą reklamy Interactive w kampaniach nagrodzonych w Effie Awards 2016.
5. Prawie 70% kampanii nagrodzonych w Effie Awards 2016 wykorzystało w strategii mediowej między 5 a 9 narzędzi komunikacji.