Przedstawiamy czwartą część tegorocznej edycji cyklu #opiniejuroraeffie, omawiającą elementy, których potencjał jest niewystarczająco wykorzystywany w Data Driven Brand Building.
Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards, opatrzone komentarzem przewodniczącego jednej z grup jurorskich – Michała Szanieckiego, Marketing Director, Volkswagen Group Polska.
Ponad 40% jurorów Effie Awards wskazuje, iż umiejętna integracja danych z różnych obszarów analitycznych jest kluczowym, acz niedostatecznie docenianym elementem procesu budowania marek poprzez zarządzanie danymi.
Ponad 20% jurorów zwróciło również uwagę na istotę small data i wartość insightów konsumenckich w kreowaniu strategii marek.
Dobrze zobaczyć, że dla Marketerów buzzword Big Data nie jest tak istotny, jak to, co z tym zrobić. Dzisiaj potrafimy zmierzyć większość działań marketingowych i konwersji zachowań konsumentów wobec marki. To generuje ocean danych. Problemem jest proste znalezienie wniosków co, na co wpłynęło i dlaczego. I to jak widzimy na wykresie jest głównym wyzwaniem marketerów w DDBB. Dlatego szukamy insightów – i tu wskazówka: w nowoczesnej psychologii odchodzimy od mocno niedoskonałych deklaracji pozyskanych na grupach focusowych – zmierzając w kierunku dostrzegania wzorców zachowań w Big Data. To znacznie lepszy barometr przyszłych zachowań oraz efektywniejsza podpowiedź jak zachowania zmieniać. Gdyż omijamy ludzki „bias” strachu przed zmianą, który zaburza wyniki badań i w konsekwencji naszego Brand Building. Chcąc rozwijać markę, musimy znajdować fundamenty pod kreowanie zachowań, których konsumenci jeszcze nie znają. Data-Driven Marketing widzi je wcześniej, a to daje przewagę konkurencyjną.