W ramach aktywności związanych z konkursem Effie Awards, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem merytorycznym konkursu i gali, przygotowało kolejną edycję cyklu #opiniejuroraeffie.
Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.
Kolejną edycję cyklu #opiniejuroraeffie otwiera publikacja podsumowująca analizę prac nagrodzonych w ubiegłorocznym konkursie Effie Awards. Analizę przygotowano na podstawie danych SAR Effie Awards w oparciu o badanie prowadzone z Kantar Millward Brown.
Sprawdź pozostałe publikacje z cyklu #opiniejuroraeffie.
1. Najczęstszym celem kampanii nagrodzonych w konkursie Effie Awards jest wzrost sprzedaży i udziałów rynkowych.
Trzema najczęściej stawianymi celami w kampaniach reklamowych są niezmiennie: wzrost sprzedaży i udziałów rynkowych, wzmocnienie wizerunku marki oraz dotarcie z przekazem do nowej lub szerszej grupy docelowej.
Widoczny jest istotny spadek (o 14 p.p. mniej) ilości kampanii mających na celu zmianę grupy celowej. Coraz więcej kampanii (+3 p.p.) za cel przyjmuje zwiększenie częstotliwości zakupów / używania marki.
2. 63% kampanii nagrodzonych w konkursie Effie Awards 2017 jest kierowanych do konsumentów w wieku 25-45 lat.
Niecałe 30% kampanii uwzględnia młody target, czyli grupę w wieku do 25. roku życia, która jest trzecią najczęstszą TG w kampaniach nagrodzonych w ostatniej edycji konkursu Effie Awards.
3. W prawie 90% kampanii nagrodzonych w Effie Awards 2017, tv zostało wskazane jako medium dominujące w wydatkach reklamowych. (Wzrost o 17 p.p. vs ubiegły rok)
Interactive podano w 9% nagrodzonych zgłoszeń jako wiodący kanał komunikacji.
4. Spoty są głównym formatem komunikacji tv używanym w kampaniach nagrodzonych w Effie Awards 2017.
Spotu tv użyto w 98% nagrodzonych strategii wykorzystujących tv w kampanii (wzrost o 7% p.p. vs ubiegły rok).
Komunikacja związana z kontentem video/tv/VOD jest niezmiennie wiodącą formą reklamy Interactive w kampaniach nagrodzonych w Effie Awards 2017.
5. 80% kampanii nagrodzonych w Effie Awards 2017 wykorzystało w strategii mediowej 5 i więcej narzędzi komunikacji.
Najwięcej, bo prawie 20% kampanii wykorzystało 8 touchpointów.
Data publikacji: 17.04.2018 r.