W ramach aktywności związanych z konkursem Effie Awards 2018, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media, partnerem konkursu i gali, przygotowało kolejną edycję cyklu #opiniejuroraeffie.
Celem cyklu jest podzielenie się z przedstawicielami rynku mediowego w Polsce wiedzą i opiniami członków jury Effie Awards na temat głównych zagadnień związanych z efektywnością współczesnej komunikacji marketingowej.
Przedstawiamy drugą część tegorocznej edycji cyklu, skupiającą się na trendach nowoczesnej komunikacji marketingowej. Publikacja prezentuje wyniki ankiety przeprowadzonej wśród członków jury Effie Awards, opatrzone komentarzem przewodniczącego jednej z grup jurorskich Tomasza Bartnika, Partnera, One Eleven.
Ponad 90% ankietowanych jurorów konkursu Effie Awards uznało Customer Experience Marketing oraz Content Marketing za wiodące kierunki wśród trendów nowoczesnej komunikacji. Ponad połowa ankietowanych oceniła ich potencjał na bardzo duży.
Blisko 70% ankietowanych jurorów wskazało Influencer Marketing jako mający równie istotny, bo oceniony na duży, potencjał w kontekście trendów marketingu.
Co ciekawe aż 15% ankietowanych oceniło sztuczną inteligencję, jako mającą mały potencjał dla najbliższych kierunków rozwoju komunikacji marek.
Nie bez powodu większość tegorocznych jurorów Effie uznało Customer Experience Marketing za najważniejszy trend nowoczesnej komunikacji. W dzisiejszej rzeczywistości rynkowej doświadczenie klienta jest centralnym elementem budującym percepcję marki i chęć używania. Komunikacja reklamowa jest tylko jej częścią. Niestety, coraz częściej uważana za mało wiarygodną. Żyjemy w czasach wysokiej defragmentaryzacji mediów i rodzajów treści. Oczywiście ciągle mamy takie kategorie, w których kluczowa jest obecność w telewizji, ale i to się zmienia. Obecnie, aby być efektywnym komunikacyjnie większość marek musi posiadać kontent reklamowy, który jest spójny i adekwatny względem wszelkich rodzajów mediów, z którymi zetknie się ich odbiorca. Najlepiej, żeby miał też ciekawą i odpowiednią formę. Dlatego właśnie Content Marketing był drugi, jeśli chodzi o kluczowy trend zdaniem jurorów. Całość obrazu dopełnia istotność Influencer Marketingu, czyli po prostu obserwowania innych, najlepiej znanych osób, które używają daną markę i się tym chwalą. Nadeszły czasy fajnych, wiarygodnie zrealizowanych, dobrych pomysłów. Najlepiej takich, o których da się na różny sposób opowiedzieć. Można by powiedzieć, że wracamy do korzeni.