Takie pytanie zadali sobie twórcy najnowszego raportu opublikowanego przez Kantar Millward Brown: „Make a Lasting Impression”, bazującego na analizie 160 000 reklam oraz wyników sprzedaży po emisji 1700 kampanii reklamowych.
Celem badania jest zrozumienie czynników, które wpływając na zaangażowanie odbiorców przekładają się na skuteczność reklam.
Jakie są główne wnioski z badania? Okazało się, że kluczem do sukcesu są emocje, ale tylko w połączeniu z brandingiem. To właśnie one i związane z nimi zaangażowanie w przekaz reklamowy prowadzą do wzrostu sprzedaży.
BEZ BRANDINGU nie wywołasz wrażenia: nawet emocjonalnie angażujące reklamy potrzebują pokazania marki.
Dane Kantar Millward Brown z ostatnich ostatnich 25 lat dowodzą, że 68% reklam z silnie widoczną marką wpływa na krótkoterminowy wzrost sprzedaży, czyli o 15% więcej w porównaniu do reklam o niskim poziomie brandingu.
WNIOSEK:
Tworzenie atrakcyjnej reklamy bez brandingu nie przełoży się na sprzedaż marki.
Data publikacji: 22.09.2017 r.