Time shifting to możliwość oglądania telewizji w nielinearny sposób, dzięki któremu widzowie kochający kontent tv mogą konsumować go więcej i na własnych zasadach.
Starannie wybrany film, czeka w pamięci dekodera na idealny moment, aby widz mógł delektować się wrażeniami.
Nielsen zbadał, w jaki sposób amerykańscy konsumenci korzystają z opóźnionego oglądania treści telewizyjnych za pośrednictwem programów telewizyjnych i stwierdził, że mnogość sposobów oglądania treści pomogła im również być bardziej cierpliwymi widzami, czekającymi kilka dni lub nawet miesiąc z obejrzeniem wybranej treści. W pierwszym kwartale 2019 r. dorośli w USA (18+) spędzali prawie cztery godziny tygodniowo oglądając opóźnione lub przesunięte czasowo pozycje (przez VOD lub DVR).
Z analiz oglądalności wszystkich programów telewizyjnych w okresie od 1 października do 30 grudnia 2018 wynika, że uwzględnienie przesunięcia czasowego nawet o 35 dni zwiększa oglądalność, o co najmniej 10%, co stanowi średnio 2,7 miliona więcej widzów. Wśród osób w wieku 18–49 lat, ten wzrost jest wyższy o 14%, czyli 1,1 miliona widzów w tym samym okresie.
Trend ten staje się jednak bardziej wyraźny, w zależności od konkretnych gatunków programów. Porównując oglądanie primetime’owych filmów na żywo tego samego dnia, do przesunięcia czasowego do 35 dni, rating zwiększył się o 40% (dla wszystkich widzów) i 60% wśród konsumentów w wieku 18-49 lat. Pośród bardziej popularnych programów, najniższy przyrost ratingów z przesunięcia czasowego wynosił 20%.
Źrodło: https://www.nielsen.com/us/en/insights/article/2019/small-screen-big-picture-looking-at-programming-genres-through-a-time-shifting-lens/, 18.11.2019
Data publikacji: 22.11.2019