W ostatnim czasie wzrasta popularność usługi TVE, czyli jednej z nielinearnych form konsumpcji treści telewizyjnych. Najnowszy raport VAB analizuje postawę i stosunek widzów do telewizji odroczonej w czasie.
W serii raportów „Tailor-Made Television” agencja VAB wyróżnia trzy rodzaje formy konsumpcji:
Najważniejsze fakty o konsumpcji TVE:
1. Z TVE korzysta obecnie 61 milionów widzów, czyli 136% więcej niż 5 lat temu,
2. Użytkownicy TVE są najczęściej w przedziale wiekowym 18-34,
3. Połowa subskrybentów konsumuje telewizję z użyciem TVE przynajmniej raz w tygodniu,
4. W ciągu roku treści dostępne w TVE są wyświetlane 9,2 miliarda razy, czyli 331% więcej niż 5 lat temu,
5. W 40% przypadków wybrane w TVE treści są przez widzów streamowane na żywo. Ponadto 75% użytkowników TVE uważa tę opcję za wartościową.
Coraz więcej konsumentów zdaje sobie sprawę z istnienia TVE i możliwości, jakie oferuje. Dzięki wysokiej jakości kontentu, widzowie konsumują coraz więcej telewizji.
Co ciekawe, TVE umożliwia widzom dostęp do telewizji w nietypowych miejscach zarówno w domu, jak i na zewnątrz. Stwarza tym samym więcej okazji do konsumpcji treści wideo w ciągu dnia.
Źródła:
„Tailor-Made Television: DVR”, VAB, Q1 2018
„Video Trends Report: Consumer Behavior Across Pay-TV, PVOD, OTT, TVE, Streaming Devices and Content Discovery”, TiVo, Q2 2017
Gfk MRI Doublebase, „Konsumpcja treści telewizyjnych na następujące sposoby – poprzez aplikację mobilną operatora”, 2017
„TVE Tracking: November 2017 Results”, CTAM & Hub Entertainment Research, 2017
„The State of Digital Video”, Adobe Digital Insights, 2017
Data publikacji: 22.06.2018 r.