Nowe badanie, przeprowadzone w USA przez Research Now dla Video Advertising Bureau (VAB), przeanalizowało zachowanie „entuzjastów” składających się głównie z pokolenia Millenialsów (61%), którzy oglądają oryginalne treści YouTube. To naturalne, że mają oni wrodzoną sympatię do tej platformy, lecz badanie VAB pokazuje, że nie konsumują oni wyłącznie treści cyfrowych, generowanych przez użytkowników, wręcz udowadnia siłę emocjonalnego oddziaływania telewizji na widzów i ich zachowania.
Oprócz wybieranych przez siebie cyfrowych treści wideo, entuzjaści YouTube są zapalonymi widzami długich, profesjonalnie wyprodukowanych programów wysokiej jakości i oglądają telewizję linearną, tak jak przeciętni dorośli widzowie. 50% entuzjastów YouTube ogląda telewizję ponad trzy godziny dziennie i preferuje oglądanie ulubionych programów w telewizji na żywo (48%), w porównaniu do korzystania z funkcji PVR lub DVR (24%), online streamingu (18%) czy VOD (10%).
Biorąc pod uwagę większe emocjonalne zaangażowanie entuzjastów YouTube w treści telewizyjne, to właśnie telewizja ma większe prawdopodobieństwo, aby zmotywować do zakupu niż oryginalne treści YouTube (filmy wyprodukowane przez uznaną osobowość YouTube, dostępne tylko w YouTube i niewyświetlane w telewizji ani telewizji kablowej). Entuzjaści YouTube są o 51% bardziej skłonni kupić produkt, który został pokazany lub polecany w telewizji, niż produkt polecany przez ulubionego YouTubera.
Entuzjaści YouTube to widzowie oglądający treści wideo na różnych platformach. Istotnym elementem różniącym oglądanie tych treści wideo w mediach stanowi jakość tego oglądania i zaangażowanie widzów. Badanie VAB pokazuje, że fani YouTube’a są zapalonymi odbiorcami wysokiej jakości programów, przedstawiających porywające historie i bogate postaci, które oferuje im telewizja. Ich głębokie połączenie emocjonalne z TV inspiruje do rozmów i podejmowania akcji w social mediach, które zwiększają zapamiętywanie i przywiązanie do marki a w rezultacie napędza sprzedaż.
Źródła:
Video Advertising Bureau, „TV Preferred – Understanding YouTube Enthusiasts’ Affinity For Video Content”, USA, 2019
Video Advertising Bureau, badanie Research Now “Program Engagement”, kwiecień 2018
Data publikacji: 10.05.2019 r.