Jak wynika z najnowszego badania Tremor Video, przeprowadzonego na zlecenie Hulu, młodzi mają bardzo pozytywny stosunek do reklam telewizyjnych. Co więcej, często oglądają je z chęcią i stają się one tematem rozmów i interakcji z rówieśnikami. To również wyróżnia Generację Z na tle przedstawicieli innych pokoleń.
Nastolatki dużo rzadziej świadomie unikają reklam – aż 43% Pokolenia Z faktycznie ogląda nieprzewijalne spoty przed streamowanym TV. Wśród Pokolenia X i Millenialsów to zachowanie tylko 31% badanych.
Młodzież z Pokolenia Z udostępnia reklamy, bo – podobnie jak memy i krótkie filmiki – śmieszą. Młodzi robią to dwa razy częściej niż ich rodzice. To pokolenie napędza chęć bycia na bieżąco. Duża część ogląda seriale tylko po to, by móc porozmawiać z rówieśnikami, imponować im lub po prostu wyróżnić się błyskotliwością.
Źródło: A Tremor Video i Hulu Proprietary Research Study, “How Gen Z Connects to TV: Exploring the Generational Divide in the Future of TV”, Maj 2017
Data publikacji: 30.10.2017 r.