Podczas ósmej edycji Imagination Day o swoich doświadczeniach opowiedzieli międzynarodowi prelegenci: charyzmatyczni artyści, laureaci prestiżowych nagród, dyrektorzy najlepszych światowych firm i agencji kreatywnych.
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media przygotowali cykl #imaginationday. Publikacje zawierają wiedzę, najlepsze case study oraz garść inspiracji zaprezentowane podczas Imagination Day 8.
Przedstawiamy czwartą część cyklu: relację z wystąpienia Omur Kula, dyrektor zarządzającej w agencji R/GA.
Omur ściśle współpracowała z klientami w Turcji przy tworzeniu strategii komunikacji marek dla takich agencji jak RPM Radar, Medina Turgul DDB i Tribal Istanbul. Obecnie jako dyrektor zarządzająca w R/GA, Omur Kula odpowiedzialna jest za tworzenie strategii komunikacyjnych dla marek, które angażują w ten proces sztuczną inteligencję. Podczas swojej prezentacji, Omur podawała przykłady inteligentnych marek, tworzenia osobowości firm za pomocą sztucznej inteligencji oraz case study, jak w agencji R/GA opowiadane są historie firm z różnych branż.
Z badań przeprowadzonych przez Nike wynika, że najtrudniejszą rzeczą dla amatorów sportu jest utrzymanie systematyczności. Marka zdecydowała się, pokazać sportowcom, że można „Just Do It”. Zebrano grupę sportowców, których powierzono w ręce trenerów, instruktorów, ekspertów, a następnie pozwolono im indywidualnie komunikować się za pomocą czatu. Badanie pokazało, jakie rodzaje komunikatów motywacyjnych miały największy wpływ na zachowanie. Tak powstał system Nike On Demand, czyli system indywidualnej motywacji, planów treningowych, dzielenia się doświadczeniem i radami na temat produktów.
Marka Beko stworzyła film przyszłości opowiadający o technologii jutra. To sztuczna inteligencja o imieniu Bekki. W mieszkaniu przyszłości wszystko będzie działało w harmonii, aby spełniać codziennie potrzeby domowników. Film został nakręcony z punktu widzenia małych dzieci, które stają twarzą w twarz z domem pełnym inteligentnych urządzeń. Wideo kończy się zaproszeniem dla klientów, aby odwiedzili stronę internetową i złożyli zamówienie w celu przedsprzedaży.
Jeszcze kiedyś inteligencja marki oznaczała dopasowanie ceny do wydajności. Obecnie inteligentna marka musi angażować wszystkie wymiary. Na przykład Nike, postawiło tezę, że każdy kto posiada ciało jest już sportowcem. Oznacza to, że kolejnym krokiem dla tej marki jest stworzenie odpowiednich narzędzi i systemu, aby inni ludzie w to uwierzyli. W dzisiejszych czasach nie wystarczy już zaprojektować sportowego obuwia naszpikowanego nową technologią, aby marka nosiła miano inteligentnej. To stworzenie dla klienta całego ekosystemu – gadżetów, kanałów komunikacji, procesu motywacji, itp.
Obecnie to niezwykle ważny aspekt każdej strategii. Przed czasami sztucznej inteligencji koncentrowaliśmy się nad tzw. tone of voice, czy tonie konwersacji marki z klientami. Polegało to na zbudowaniu osobowości marki bogatej w długą listę przymiotników i archetypów służących do opisu. Teraz brandy mogą zacząć mówić jak prawdziwa osoba, właśnie dzięki AI – rozpocząć rozmowę za pomocą różnych urządzeń czy czatów.
Najistotniejsza jest dla nas inspiracja. Nie jest to moment nieprzewidywalny, a efekt analizy wizji i celów klienta. Pierwszym pytaniem, które sobie zadajemy jest: „dlaczego to robimy?”, następnie: „co próbujemy osiągnąć?”. To stanowi dla nas punkt wyjścia do zbierania inspiracji. Kolejnym etapem jest holistyczne podejście do marki i identyfikacja przestrzeni, którą powinniśmy wypełnić – od języka projektowania po narzędzia komunikacji.
Data publikacji: 03.01.2019 r.