wpisz szukaną frazę
Szukaj

#imaginationday ‘18: Technologia w służbie komunikacji marki

Podczas ósmej edycji Imagination Day o swoich doświadczeniach opowiedzieli międzynarodowi prelegenci: charyzmatyczni artyści, laureaci prestiżowych nagród, dyrektorzy najlepszych światowych firm i agencji kreatywnych.

 

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media przygotowali cykl #imaginationday. Publikacje zawierają wiedzę, najlepsze case study oraz garść inspiracji zaprezentowane podczas Imagination Day 8.

Przedstawiamy pierwszą część cyklu: relację z wystąpienia Andrew Popplestone’a, dyrektora kreatywnego w Territory Studio.

Wielokrotnie nagradzany dyrektor kreatywny i projektant filmów telewizyjnych, Andrew Popplestone, zajmuje się filmem, telewizją i markami. Pracował przy takich produkcjach filmowych jak „Służące”, „Oszukać Przeznaczenie”, czy „Moneyball”. W 2016 roku dołączył do zespołu Territory Studio jako dyrektor kreatywny. Kierował pracą przy takich projektach jak: „Player One”, „Blade Runner 2049” czy „Ghost in the Shell”. Andrew tworzył też kampanie m.in. dla Facebooka i Adidasa.

 

Case study:

Blade Runner 2049

 

 

 

popplestone(1)

 

Projektowanie grafiki do filmu „Blade Runner 2049” oznaczało stworzenie świata i nałożenie na niego praw funkcjonujących w socjologii, kulturze oraz ekonomii. Jak pracowałeś nad tymi warstwami?

Wszystko odbywało się w tym samym czasie. Wynikało to ze zrozumienia opowieści i świata, który chcieliśmy wykreować. Jak już nabraliśmy pełnego zrozumienia całej historii w filmie, mogliśmy zabrać się do pracy. Naszym zadaniem było graficzne wsparcie świata, w którym można wyróżnić dwie grupy, które dzieli właśnie technologia. I to widać w filmie. Są tacy, którzy używają starą, brudną, zepsutą technologię, a są tacy, którzy posługują się tą czystą, nową, elegancką i wyrafinowaną. Nasza grafika pozwoliła stworzyć socjologiczne rozróżnienie pomiędzy tymi grupami w filmie.

 

Jak dużo czasu poświęciłeś na analizę tematu? Jak rozpocząłeś pracę nad tym projektem?

Pierwszym etapem pracy było stworzenie kilku moodboardów. Ale sam fakt, że scenariusz filmu był mocno strzeżoną tajemnicą nie ułatwiał nam zadania. Poleciałem do Budapesztu, gdzie spotkałem się z reżyserem, który opowiedział mi o swojej wizji. Wszystko musiałem zapamiętać. Wróciłem do domu i zacząłem swoją analizę. Naszym celem było stworzenie zupełnie nowej technologii, która jeszcze nie została odkryta. Np. elektryczność: jak ma działać technologia, gdy nie ma prądu? Czy ma ją napędzać jakaś forma substancji chemicznej? Zaczęliśmy od referencji ze świata przyrody, eksperymentów rzemieślniczych, zabawy makrofotografią, drukiem i skanem. Efektem tych działań okazały się różnego rodzaju tekstury, które spodobały się reżyserowi filmu. To był nasz kierunek. Tak przeszliśmy do następnego etapu pracy – budowania najważniejszych punktów fabuły.

 

Jak opisałbyś związek między technologią a treścią w kontekście komunikacji marki?

W filmie jest wiele scen, gdzie widocznie widać starcie się dwóch światów: LAPD i Wallace Corp. Właśnie dzięki różnicy w atrybutach technologicznych tych dwóch światów mogliśmy zakomunikować ich wartości.

 

Data publikacji: 30.11.2018 r.

Share

Podobne artykuły