Podczas ósmej edycji Imagination Day o swoich doświadczeniach opowiedzieli międzynarodowi prelegenci: charyzmatyczni artyści, laureaci prestiżowych nagród, dyrektorzy najlepszych światowych firm i agencji kreatywnych.
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media przygotowali cykl #imaginationday. Publikacje zawierają wiedzę, najlepsze case study oraz garść inspiracji zaprezentowane podczas Imagination Day 8.
Przedstawiamy pierwszą część cyklu: relację z wystąpienia Andrew Popplestone’a, dyrektora kreatywnego w Territory Studio.
Wielokrotnie nagradzany dyrektor kreatywny i projektant filmów telewizyjnych, Andrew Popplestone, zajmuje się filmem, telewizją i markami. Pracował przy takich produkcjach filmowych jak „Służące”, „Oszukać Przeznaczenie”, czy „Moneyball”. W 2016 roku dołączył do zespołu Territory Studio jako dyrektor kreatywny. Kierował pracą przy takich projektach jak: „Player One”, „Blade Runner 2049” czy „Ghost in the Shell”. Andrew tworzył też kampanie m.in. dla Facebooka i Adidasa.
Wszystko odbywało się w tym samym czasie. Wynikało to ze zrozumienia opowieści i świata, który chcieliśmy wykreować. Jak już nabraliśmy pełnego zrozumienia całej historii w filmie, mogliśmy zabrać się do pracy. Naszym zadaniem było graficzne wsparcie świata, w którym można wyróżnić dwie grupy, które dzieli właśnie technologia. I to widać w filmie. Są tacy, którzy używają starą, brudną, zepsutą technologię, a są tacy, którzy posługują się tą czystą, nową, elegancką i wyrafinowaną. Nasza grafika pozwoliła stworzyć socjologiczne rozróżnienie pomiędzy tymi grupami w filmie.
Pierwszym etapem pracy było stworzenie kilku moodboardów. Ale sam fakt, że scenariusz filmu był mocno strzeżoną tajemnicą nie ułatwiał nam zadania. Poleciałem do Budapesztu, gdzie spotkałem się z reżyserem, który opowiedział mi o swojej wizji. Wszystko musiałem zapamiętać. Wróciłem do domu i zacząłem swoją analizę. Naszym celem było stworzenie zupełnie nowej technologii, która jeszcze nie została odkryta. Np. elektryczność: jak ma działać technologia, gdy nie ma prądu? Czy ma ją napędzać jakaś forma substancji chemicznej? Zaczęliśmy od referencji ze świata przyrody, eksperymentów rzemieślniczych, zabawy makrofotografią, drukiem i skanem. Efektem tych działań okazały się różnego rodzaju tekstury, które spodobały się reżyserowi filmu. To był nasz kierunek. Tak przeszliśmy do następnego etapu pracy – budowania najważniejszych punktów fabuły.
W filmie jest wiele scen, gdzie widocznie widać starcie się dwóch światów: LAPD i Wallace Corp. Właśnie dzięki różnicy w atrybutach technologicznych tych dwóch światów mogliśmy zakomunikować ich wartości.
Data publikacji: 30.11.2018 r.