Podczas siódmej edycji Imagination Day swoim doświadczeniem podzielili się przedstawiciele branży kreatywnej, organizacji pozarządowych i szeroko rozumianego biznesu z całego świata.
Aby podtrzymać inspirującą atmosferę na dłużej, wspierając tworzenie coraz lepszych projektów i kampanii, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media przygotowało cykl #imaginationday.
Przedstawiamy siódmą część cyklu: relację z wystąpienia Jurgity Biceiki, która od ponad dekady analizuje w firmie Euromonitor International dane społeczno-demograficzne dla klientów.
Podczas swojej prezentacji na Imagination Day, Jurgita opowiadała o różnych pokoleniach oraz o ich specyficznych cechach. Każda grupa jest inna, a tym, co pozwala je jeszcze dokładniej badać i analizować jest rosnąca liczba użytkowników internetu, która, jak się szacuje, osiągnie 4.9 miliarda ludzi w roku 2030.
Współcześnie zdobywane informacje to nie tylko dane demograficzne, informacje o wieku czy stylu życia, ale także informacje o tym, jak dane grupy widzą kolejne etapy w życiu, jak się komunikują, jak postrzegają świat i co jest dla nich ważne. Aby udowodnić, że wcale tak bardzo się od siebie nie różnimy, Jurgita podała przykład prac holenderskiego fotografa i artysty konceptualnego. Hans Eijkelboom spędził ponad 20 lat, szukając wspólnych mianowników stylu człowieka XXI wieku. Jego najnowsza książka pt.: „People of the Twenty-First Century” to 500-stronicowy album pokazujący trendy w modzie ulicznej zdefiniowane w różnych miastach w różnych latach. Okazuje się, że wszyscy bez względu na np. wiek, czy miejsce, z którego pochodzą, ubierają się podobnie.
Jurgita jest głęboko przekonana, że dane mogą wiele powiedzieć o naszej przyszłości i o nas samych, a analityka ma kluczowe znaczenie dla pomyślnej działalności każdej firmy. Dostarczając klientom innowacyjne rozwiązania w zakresie badań rynkowych, Jurgita i jej zespół pomagają im pozostać o krok przed konkurencją, bez względu na to czy jest to wielka, międzynarodowa firma, czy mały, lokalny biznes.
To krok na przód. Wyjście ze swojej strefy komfortu. Podejmowanie nowych projektów. Otwieranie się na nowe możliwości.
Od 12 lat zajmuję się badaniem rynku i sprzedażą, a ukończyłam studia z dziedziny filozofii. Mam poczucie tego, że decyzja jaką podjęłam zaraz po studiach była jednym z przykładów w jaki sposób można wychodzić ze swojej strefy komfortu.
Moja praca polega na pomaganiu firmom w odniesieniu sukcesu. Zachęcamy naszych potencjalnych klientów, aby kupowali od nas dane i wykorzystywali je w swoich strategiach. Sposób przedstawienia danych z pewnością musi oddziaływać na naszą wyobraźnię. I to jest ten element twórczy w naszej pracy.
Moim zadaniem nie jest sprzedanie produktu czy usługi, ale edukacja klienta. Przedstawiamy dane, które sygnalizują trendy i chcemy sprowokować nimi naszych klientów. A to raczej nie jest tradycyjne podejście do sprzedaży. To nauka na podstawie danych i wyciąganie wniosków, które mają wpływ na kierunek rozwoju firmy.
Data publikacji: 19.01.2018 r.