Podczas ósmej edycji Imagination Day o swoich doświadczeniach opowiedzieli międzynarodowi prelegenci: charyzmatyczni artyści, laureaci prestiżowych nagród, dyrektorzy najlepszych światowych firm i agencji kreatywnych.
Przedstawiamy piątą część cyklu: relację z wystąpienia Marka Norcutta, dyrektora kreatywnego w agencji Saatchi&Satchi UK.
Mark dołączył do Saatchi&Saatchi jako dyrektor kreatywny w 2011 roku. Od tego czasu ściśle współpracował z klientami takimi jak HSBC, Toyota, Visa i European Tour. Angażował się w prace koncepcyjne na różnych etapach: od wprowadzania produktu na rynek, przez kampanie w mediach społecznościowych, po strategie na dalszy rozwój marki.
Mark wyznaje w pracy filozofię, że należy starać się myśleć inaczej, wykraczać poza ustalone reguły gry i tworzyć kampanie, które będą szeroko komentowane. Efektem tego toku myślenia jest zdobycie Złotego Lwa w Cannes za 10-sekundową reklamę McDonald’s, która pokazywała produkt aż przez 8 sekund.
Jakie zmiany zachodzą w branży rozrywkowej związanej ze sportem? Mark podczas swojego wystąpienia analizuje rosnące zainteresowanie odbiorców e-sportem, a także wymienia sposoby na marketing wprowadzane do bardziej tradycyjnych gałęzi sportu. Przykłady kampanii zaprezentowane podczas Imagination Day 8 pokazują, jak technologia i kreatywność zmieniają komunikację marketingową oraz samą branżę sportową:
W filmie w roli głównej pojawiła się gwiazda NBA – Kyrie Irving. Postać wujka Drew została stworzona w 2012 roku jako element serii reklam marki Pepsi Max.
Do stworzenia limitowanej edycji napoju Sprite został zaproszony LeBron James – gwiazda NBA.
Pop-up store marki North Face znajduje się w samym środku Dolomitów we Włoszech. Można dotrzeć tam tylko pieszo – trekking trwa dwie godziny. Co można znaleźć w środku? To niespodzianka. Ale ci, którzy tam dotarli twierdzą, że są tam same perełki kolekcjonerskie, podarowane przez słynnych sportowców i podróżników takich jak Alex Honnold, Conrad Anker, Simone Moro i Caroline Ciavaldini.
Z okazji Dnia Dziecka, marka Nike w 2017 roku wprowadziła na rynek Badges of Honor – serię plastrów dla dzieci, które podczas gry i zabawy mogą się zranić.
Najistotniejsze jest dotarcie do tego, z czym utożsamia się szersza publiczność. To rdzeń, kod komunikacyjny, który jest łatwy do odczytu i wprowadzony do opowieści marki. Czasem jest to przedmiot lub zachowanie, ale zdarza się, że jest to uczucie, które należy oddać w przekazie. Uważam, że przy tworzeniu koncepcji ważne jest, by wejść w czyjeś buty. To podstawowy warsztat każdej kreatywnej osoby w branży. W swojej pracy miałem do czynienia z różnymi produktami – zarówno dla kobiet 80+, jak i dla 10-letnich chłopców. Zawsze muszę sobie zadać to samo pytanie: „czego oni szukają?”
W każdym z przykładów, wymienionych podczas mojej prezentacji widać, jak autentyczny komunikat dociera do szerokiej grupy odbiorców. Dlatego musisz się zaangażować w proces twórczy w całości. Tak, jak to było w przypadku projektu plastrów dla dzieci od marki Nike. Mimo że był to stosunkowo mały projekt, zaplanowaliśmy np. budżet na R&D.
Wszędzie! Uważam, że nie powinno się czerpać inspiracji z reklam, które już powstały, a szukać ich w życiu codziennym: w kinie, teatrze, galerii, podczas spotkań z innymi ludźmi. Im więcej możesz podróżować, być ciekawym świata, tym mocniej się inspirujesz.
Data publikacji: 11.01.2019 r.