wpisz szukaną frazę
Szukaj

#imaginationday ’17: Do what you can’t. Dorota Rakowska, Samsung Electronics

Podczas siódmej edycji Imagination Day swoim doświadczeniem podzielili się przedstawiciele branży kreatywnej, organizacji pozarządowych i szeroko rozumianego biznesu z całego świata.

 

Aby podtrzymać inspirującą atmosferę na dłużej, wspierając tworzenie coraz lepszych projektów i kampanii, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media przygotowało cykl #imaginationday.

 

Przedstawiamy dziewiątą część cyklu: relację z wystąpienia Doroty Rakowskiej, starszego menedżera ds. marketingu w Samsung Electronics.

 

Dorota Rakowska związana jest  z rynkiem marketingu od 18 lat, a obecnie pełni funkcję szefowej Samsung Electronics Mobile Product Communication. Jak sama twierdzi, jej celem jest uczynienie technologii przystępnej dla każdego. Z powodzeniem realizuje ten cel, ucząc klientów w jaki sposób technologia może poprawić jakość życia. Wraz ze swoim zespołem zdobyła nagrody Effie w 2015 i 2016 roku, a także Mixx Awards.

 

Co jest dla niej największą satysfakcją? Przekonanie choćby jednego klienta do zmiany swojego starego urządzenia mobilnego na nowe lub zainstalowanie nowej aplikacji na swoim smartfonie. Dorota Rakowska wierzy, że technologia wcale nie jest nudna i nie należy jej pochopnie odrzucać. Dlatego jest wielką fanką demokratyzowania technologii.

 

Podczas Imagination Day zaprezentowała dwa case study Samsunga. Oba wiernie odzwierciedlają DNA marki. Zachęcają do przekraczania granic i podejmowania z pozoru niemożliwych wyzwań. Gwiazdą pierwszej reklamy jest struś, który spełnił marzenia o lataniu dzięki okularom VR.  Natomiast w drugiej reklamie, Samsung „wysłał” w kosmos polskiego generała.

 

Case study:

Poznaj historię generała Kuziory

 

38 lat temu Tadeusz Kuziora był o krok od lotu w kosmos. Odpadł na ostatniej prostej i nie spełnił swojego marzenia. Tę zaległość chciała nadrobić marka Samsung, uzbrajając Kuziorę w swój najnowszy smartfon i okulary do VR, a następnie wysyłając go wirtualnie w kosmos. Całą akcję marketingową nazwano „Przegapionym Lotem”, co w pełni wyraża idee zamknięte w haśle #DoWhatYouCant, które towarzyszyły kampanii smartfona Samsung Galaxy S8. Tworząc ten projekt, marka chciała udowodnić, że nie ma rzeczy niemożliwych, a sukces zależy tylko od uporu i wytrwałości.

 

 

Kampania składała się z dwóch elementów: aplikacji VR The Missed Spaceflight oraz filmu dokumentalnego, poświęconego generałowi Tadeuszowi Kuziorze. Z zestawem Galaxy S8, Gear VR i Gear 360 można podróżować w czasie i przestrzeni odwiedzając najdalsze zakamarki świata. W ten sposób Samsung chciał pokazać, że tworzy rzeczy niemożliwe, aby dla klientów marki wszystko było możliwe.

 

 

Data publikacji: 02.02.2018 r.

Share

Podobne artykuły