#imaginationday '19: metoda lean w agencji reklamowej - tv♥ by tvn media
wpisz szukaną frazę
Szukaj

#imaginationday ’19: metoda lean w agencji reklamowej

Podczas dziewiątej edycji Imagination Day o swoich doświadczeniach opowiedzieli międzynarodowi prelegenci – eksperci reprezentujący świat marketingu, biznesu i sztuki.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media przygotowali cykl #imaginationday. Publikacje zawierają wiedzę, inspiracje, wywiady oraz case studies zaprezentowane podczas Imagination Day 9.

 

Przedstawiamy piątą z cyklu relację z wystąpienia Pii Af Hällström, Creative Director & Partner – Wörks, w której założycielka agencji przekonywała o benefitach metody lean w zarządzaniu agencją reklamową. Pia opiera ją na trzech filarach:

Jak rozwiązać problem wypalenia zawodowego? Pracować od 9 do 17, nie więcej. Pia przekonuje, że to działa, dając przykład eksperymentu Microsoft z czterodniowym tygodniem pracy i wzroście produktywności pracowników o 40%!

 

Przykłady zaprezentowanych case studies: 

Elisa

Bliska współpraca z klientem pozwoliła na uruchomienie innowacyjnej kampanii. Elisa, największy fiński telekom, chciał zaproponować fanom futbolu coś rewolucyjnego. Umożliwiono widzom śledzenie emocji piłkarza podczas ważnego meczu – mierzonego za pomocą skanera mózgu podczas gry, w czasie rzeczywistym.

Alepa. Wish Block mobile app

Kolejny przykład bliskiej współpracy z klientem – największej sieci spożywczej w Finlandii, którego rezultatem było stworzenie aplikacji mobilnej.

Pia af Hallstrom3

 

Twoją specjalnością jest tworzenie kampanii, które stają się viralami. Masz na nie gotowy przepis?

Dobre pytanie! Jeśli istniałby przepis na zrobienie virala, wszyscy przez cały czas by je tworzyli. Jednak zawsze kiedy w twoim pomyśle jest coś więcej – coś co dotyka całego społeczeństwa – masz większe szanse, że stanie się on viralem. Dobrze jest zastanowić się czy w twojej koncepcji jest coś, o czym będzie chciała napisać prasa. Zwykle potrzebne są do tego przekaz albo obserwacja, które będą istotne dla szerszej publiczności.

 

Wierzysz w to, że brand, któremu przyświeca jakiś cel może uczynić świat lepszym miejscem.
Jak byś to uzasadniła?

W mijającej dekadzie świat niesamowicie się zmienił. Szczególnie młodsze pokolenia oczekują, że każda marka będzie miała jakiś cel, jakiś inny powód do istnienia niż tylko potrzeba sprzedawania wciąż większej liczby produktów – w dzisiejszych czasach świat właściwie nie potrzebuje już więcej konsumpcji. Zmiana klimatu wpływa na każdego z nas i wymaga, by specjaliści od marketingu spojrzeli na swoje firmy z zupełnie innej perspektywy. Wierzę, że w dzisiejszych czasach wielu klientów zastanawia się jak pogodzić dalsze istnienie swoich firm z jakimś dodatkowym celem. To właśnie takie firmy ostatecznie zwyciężą! Nie wystarczy zwykła ekościema. Na przykład w Finlandii, nawet przemysł mięsny i mleczny zaczął interesować się białkiem pochodzenia roślinnego. Dlaczego? Bo to właśnie jest przyszłość, czy tego chcemy czy nie.

 

Jak tzw. metody lean sprawdzają się w designie i marketingu w Finlandii?

W Finlandii firmy tworzące oprogramowanie stosują metody lean już od jakiegoś czasu. W marketingu sytuacja jest trochę inna. Jest mnóstwo artykułów o zastosowaniu metod lean w tym sektorze, ale z tego co wiem – między innymi od naszych klientów – wciąż nie ma w Finlandii zbyt wielu firm, które naprawdę pracują w zgodzie z nimi. Poza tym mamy też klientów, którzy są od nas geograficznie oddaleni, więc zespołowa praca twarzą w twarz nie zawsze jest możliwa.

 

Data publikacji: 24.01.2020

 

Share

Podobne artykuły