wpisz szukaną frazę
Szukaj

#imaginationday ’19: jak rozrywka przyczynia się do sukcesu marki

Podczas dziewiątej edycji Imagination Day o swoich doświadczeniach opowiedzieli międzynarodowi prelegenci – eksperci reprezentujący świat marketingu, biznesu i sztuki.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media przygotowali cykl „imaginationday“. Publikacje zawierają wiedzę, inspiracje, wywiady oraz case studies zaprezentowane podczas Imagination Day 9.

 

Przedstawiamy siódmą z cyklu relację z wystąpienia Pata Stephensona – założyciela agencji Boys + Girls. Pat swoje wystąpienie rozpoczął od porównania reklamy do krabów. Do wyznaczonego celu docierają tylko „megakraby“, które potrafią przedrzeć się przez tłum pozostałych. O co w tym chodzi?

 

„Megakrab“, czyli konkretny, strategicznie zaprojektowany, stworzony by wygrywać. Według Pata Stephensona takie cechy powinna posiadać strategia komunikacji reklamowej każdej marki.

Mega_crab

 

Przykłady zaprezentowanych case studies:

Netscout „Lo and Behold“

Przykład reklamy poprzez film dokumentalny, nagrodzony na wielu festiwalach filmowych i reklamowych, w tym w ramach Cannes Lions (2017). Wartości marki przekazane zostały w postaci interesującego dla widza materiału filmowego.

Arranmore Island

Dla klienta z branży telecom zrealizowano projekt, w którym zapomnianą irlandzką wyspę połączono z Internetem. Dzięki temu, miejsce to na nowo odżyło i uniknęło wyludnienia.

DB Export Beer

Kolejny przykład dotarcia do odbiorców poprzez wysokiej jakości rozrywkę. Nowozelandzka marka piwa zareklamowała jeden ze swoich produktów poprzez utwór muzyczny, który szybko stał się hitem na listach przebojów.

Pat Stephenson

 

 

Na ile ważna jest kreatywność jeśli chce się pomóc klientowi w realizowaniu wyników sprzedażowych?

Według mnie jest najważniejsza! Dwa, trzy stulecia temu miała miejsce rewolucja przemysłowa, która zupełnie odmieniła sposób ludzkiej pracy i pozwoliła ją umasowić. Trwająca dziś rewolucja informatyczna, nie mniej ważna od rewolucji przemysłowej, według mnie opiera się właśnie na kreatywności – dla nas to tym bardziej wspaniałe czasy do życia, że firmy doskonale zdają sobie z tego sprawę i bardzo cenią twórczych ludzi. To właśnie oni potrafią wywierać wpływ na innych! To kreatywność stanowi dziś o różnicy między firmami, które odnoszą sukces, a tymi, którym nie wiedzie się tak dobrze.

 

W jaki sposób zacząłeś budować od podstaw kulturę kreatywności w swojej firmie Boys + Girls?

Wierzę, że kreatywność jest cechą, z którą się rodzimy. W dzieciństwie uczymy się właśnie dzięki kreatywności, eksploracji i eksperymentom – ciągle sprawdzamy co się stanie kiedy połączymy ze sobą dwie rzeczy, które wcześniej nie był połączone. Kiedy zakładałem moją agencję, zależało mi na tym, żeby te rzeczy pozostały tak proste, jak to tylko możliwe. Postanowiłem współpracować tylko z firmami, które będą podzielały naszą opinię i będą nam pozwalały na bycie jak najbardziej kreatywnymi, bo wierzą, że właśnie taka reklama pozwoli ich produktom odnieść sukces. Oczekuję od firm, z którymi współpracujemy, że nie będą chciały być zaledwie naszymi klientami, ale raczej współpracownikami i że nie będą się bały naszych pomysłów, nawet jeśli będą się wydawały trochę szalone. Kiedy firma zgodzi się wejść w taką współpracę, świetne rezultaty są tylko kwestią czasu!

 

Jaki jest twój sposób na stworzenie reklamy, która zaangażuje jak najwięcej osób?

Myślę, że najważniejsze jest to, by mówić do odbiorcy po ludzku. Prawdopodobnie najlepszym istniejącym sposobem na zaangażowanie widzów jest dostarczenie im rozrywki. Jeśli stworzysz coś, co jest naprawdę fajne, komercyjne rezultaty przyjdą same. To dotyczy ludzi we wszystkich przedziałach wiekowych. Według mnie jednym z największych błędów, które popełniają agencje marketingowe jest segregowanie ludzi w podgrupy zależne od wieku, statusu itd. Ja wierzę, że ludzie to po prostu ludzie i wystarczy im dać coś, co zwyczajnie dostarczy im dobrej rozrywki. Takie reklamy trafiają nie do danej grupy odbiorców, ale do bardzo szerokiego grona osób.

 

Co jest teraz ważniejsze w branży: bogate doświadczenie czy nowe, świeże podejście do tworzenia?

Wydaje mi się, że nasza branża trochę zbyt ochoczo podąża za wszystkim co nowe, zwłaszcza za wszystkimi tymi świeżymi, lśniącymi technologicznymi cudeńkami, w tym samym czasie pozbywając się doświadczonych ludzi z mnóstwem dobrych pomysłów. Poza tym wielu z nas błędnie uważa, że doświadczenie jest równoznaczne z brakiem energii. To mit, zwłaszcza w naszej branży, w której każdy nowy projekt jest jak zupełnie nowa, ekscytująca praca. Ale żeby odpowiedzieć na pytanie – najlepsze efekty przychodzą, kiedy doświadczenie i świeże podejście do tworzenia idą w parze!

 

Data publikacji: 07.02.2020

 

Share

Podobne artykuły