Podczas siódmej edycji Imagination Day swoim doświadczeniem podzielili się przedstawiciele branży kreatywnej, organizacji pozarządowych i szeroko rozumianego biznesu z całego świata.
Aby podtrzymać inspirującą atmosferę na dłużej, wspierając tworzenie coraz lepszych projektów i kampanii, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z TVN Media przygotowało cykl #imaginationday.
Przedstawiamy szóstą część cyklu: relację z wystąpienia Ellen Kiss, szefowej działu marketingu w Itaú Unibanco, największym banku w Ameryce Południowej. Ellen była m.in. odpowiedzialna za wdrożenie aplikacji mobilnej systemu bankowego.
Wyzwanie:
Przypomnieć rodzicom, że powinni więcej czytać swoim dzieciom, Itaú Bank stworzył kampanię, która dzięki mediom społecznościowym wpłynęła na zmianę nawyków rodziców i dzieci.
Strategia:
Itaú Bank wykorzystał dwa filmy video za pośrednictwem platformy Facebook, aby przypomnieć rodzicom o istocie czytania dzieciom. Pierwszy film został opublikowany w mediach społecznościowych w ciągu dnia, drugi wraz z książką był opublikowany wieczorem, tak, aby rodzice mogli przeczytać książkę dzieciom do snu.
Rozwiązanie:
Bank wykorzystał pełnoekranowe formaty reklamowe na Facebooku. Dodatkowo, aby zwrócić uwagę dzieci, użyto animacji, efektów dźwiękowych oraz interaktywnych treści.
Najlepsi brazylijscy autorzy zostali zaproszeni do współpracy i napisali wyjątkowe opowiadania dla dzieci. Itaú Bank współpracował także z największymi księgarniami na rynku oraz influencerami specjalizującymi się w tematyce dziecięcej.
Efekty:
Po pierwszym tygodniu trwania kampanii:
Zdecydowanie jak projektant! Mając na uwadze moje studia z design thinking, uważam, że każda organizacja powinna stosować różne metody znane w projektowaniu. Podstawą design thinking jest patrzenie na problem z różnych perspektyw i tzw. wchodzenie w buty innych. Co więcej, design thinking zakłada współpracę i kreatywność. A także, zamiast tylko planowania, wprowadza eksperymenty i dyskusje jeszcze przed wdrożeniem projektu. Polecam wystąpienie Stevena Johnsona pt.: „Skąd się biorą dobre pomysły” podczas konferencji TED Talks.
Dla mnie to nie kreatywność jest najważniejsza, a odwaga, aby wdrożyć swoje pomysły. Nigdy nie będziemy innowacyjny, jeśli nie wdrożymy idei, które powstały w naszych głowach.
Moje ostatnie dwa lata były naprawdę trudne. Itaú Bank został stworzony jako bank dla ludzi, ale chodzi tu o klientów. Natomiast kultura wewnątrz organizacji to wszystko to, z czym kojarzy się przeciętnej osobie bank. Trudno było mi np. zaprosić do współpracy kreatywne jednostki, bo wolały one pracować dla marek modowych czy technologicznych, które mają bardziej atrakcyjny image. To był moment, w którym zrozumiałam, że potrzebujemy zmian, w przeciwnym razie stracimy naszą pozycję na rynku i talenty. Krok po kroku zaczęliśmy wprowadzać małe zmiany, ponieważ dzięki temu możemy skalować wyniki.
Rozpoczęliśmy już dyskusje i planowanie kolejnego wdrożenia, jakim jest osobisty asystent, który będzie czymś w rodzaju twojego zindywidualizowanego konsultanta finansowego. Dysponujemy nowymi technologiami, które w niedalekiej przyszłości zapewnią naszym klientom wygodę. Chcemy, aby możliwości były dostosowane do potrzeb różnych pokoleń. Oczywiście, zawsze będą osoby, które będą chciały załatwić sprawę w oddziale, ale naszym zadaniem jest zapewnienie wszelkich opcji naszym klientom. Cokolwiek nowego wprowadzamy, nigdy nie powinniśmy zapomnieć, że wybór należy do użytkownika.